Det finns en gud trots allt...

Årtusendets, jag kanske historiens bästa nyhet har just anlänt. Jag pratar inte om att glass ska bli gratis, att kvinnor inte längre får köra bil eller att Skåne ska sprängas i luften, utan om någonting mycket bättre än så. Daniel Andersson missar VM-kvalmatcherna mot Ungern och Malta. Nej, vänta... Jag byggde inte upp nyheten ordentligen. Jag börjar om.

Sedan tidernas begynnelse har människans strävan efter lycka varit en central del i det mysterium som i folkmun kallas livet. Denna blinda jakt efter lycka har sällan givit frukt, föränn denna vackra augustidag. Detta är nämligen dagen då leenden från öra till öra kommer att spridas tack vare en nyhet så fantastisk, så välkommen, att allt annat i livet bleknar, tynar bort och plötsligt saknar mening.

Jag talar givetvis om nyheten att Daniel Andersson, fotbollens motsvarighet till att starta en match med 3-0 underläge, missar inte bara en, utan två VM-kvalmatcher. Andersson har ådragit sig en skada och kommer inte kunna förstöra för det svenska landslaget varken mot Ungern eller Malta. Vilken fantastisk nyhet. Bättre kan det väl knappast bli?

Vem ska då spela på Daniel Anderssons plats istället för nordtysken själv? Jag bryr mig faktiskt inte, för faktum är att en rullstolsbunden person som är både blind, döv och helt saknar möjlighet att kommunicera med sin omgivning säkerligen skulle kunna göra en bättre insats än sidleds-Daniel. Troligen blir det väl att sätta ner Taco-Svensson som defensiv mitt. Det är inget uselt val, även om jag är säker på att Sebastian Larsson skulle kunna klara av den rollen mot såväl Ungern som Malta. Men Lagerbäck väljer ju alltid sina "karaktärsspelare".

Nåja, jag ska inte klaga. Daniel är borta och för första gången på länge finns det faktiskt någonting positivt att se i det svenska fotbollslandslaget... Tack gud!

Kommentarer
Postat av: skansen

bäst du är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!älskar bloggfan din=)

2009-09-24 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0