En mycket underlig händelse...

Ibland händer det saker som man i efterhand knappast kan tro på. Ett sånt där ögonblick som den paintballkule-nickande Idol-Kishti skulle kalla "Halleluja moment". Ett sådant ögonblick var jag just med om.

Nyinflyttad här på söder så har man ju tack vare den fina utsikten och den till synes lugna atmosfären börjat tro att det är ett område där det bor fina människor. Inga smaklösa typer som diskuterar hur zigenarna i porten bredvid hela tiden ska spela sån där uselt jobbig arabmusik. Det finns inga Zigenare, så man slipper både folk som klagar på arabmusik och folk som spelar arabmusik, men nog finns det smaklösa typer.

På vägen hem från en filmkväll med några goda vänner så hamnar jag, precis utanför porten, bakom tre stycken extraordinärt fulla tjejer i 25-30 års åldern. De för en ganska hetsig diskussion. Jag antar att jag missat ganska mycket, men de dryga 20 sekunderna jag hann lyssna var inte mindre spännande för det, här kommer ett utdrag ur dialogen:

(värt att notera är att alla tre mycket väl var medvetna om min närvaro någon meter bakom)

Tjej 1 - Så du hade alltså inte HIV?
Tjej 2 - Nej, alltså, dom sa att jag inte hade det
Tjej 1 - Men du hade någon svampinfektion?
Tjej 3 - *Underliga stön och tjejigt småfnitter blandat med alkoholluktande suckar*
Tjej 2 - Typ, alltså dom sa att jag hade någon svamp och troligen klamydia.

Efter detta bestämde jag mig för att det nog var bäst att speeda upp lite. Man är ju snygg så då finns ju alltid risken att bli våldtagen även som kille, och ska man bli våldtagen undviker jag nog helst folk med HIV/svampinfektioner/klamydia/polio/whatever

Människor har en tendens att vara bra underliga...

Don't Stop Believing, Hold On To That Feeling// Eder Allsmäktige: Viktor "Den Store" Jansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0