Jag har ett nytt favoritlag!

Ibland händer det något magiskt när man bläddrar igenom fotbollsresultat. Man hittar ett lag som bara måste vara dötrist, långtråkigt och alldeles... alldeles underbart . Ett lag som är dåligt att man undrar hur i helvete man som spelare orkar spela kvar. Nej, jag pratar inte om Söderkamraterna, utan ett lag i DIV2(!). Närmare bestämt DIV2 västra Götaland, där vi kan finna laget i mitt hjärta: Asmundtorps IF.





Vad är då så speciellt med Asmundtorps IF kanske ni undrar. Jo, de ligger som sagt ganska högt upp i seriesystemet, men nu finns risken att man kommer sjunka som en sten. Man har nämligen efter 13 matcher den fantastiska målskillnaden 6-93 och 0 poäng. Största förlusten var en svidande 0-14 förlust mot klassmotstånd i form av Ytterby IS.

För ett gott skratt, eller för att göra som jag, och börja följa Asmundtorps framfart så kan ni besöka
http://svenskfotboll.se/ovriga-serier/spelprogramresultat/?scr=table&ftid=19408

Ibland är det inte lätt att spela fotboll...

Don't Stop Believing, Hold On To That Feeling// Eder Allsmäktige: Viktor "Den Store" Jansson


Kommentarer
Postat av: (^-_-^)

tackar för tipset, ska bli ett sant nöje att åka på bortamatcherna i framtiden :)

2009-08-10 @ 15:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0