Reklamfilmer som får mig att spy upp mina organ

Det finns för tillfället två reklamfilmer som jag helt enkelt inte står ut med. Jag måste byta kanal. Reklamerna är så omåttligt dåliga att man faktiskt önskar att personerna som figurerar i filmen, samt alla som står bakom produkten, ska bryta lårbenshalsen. Dra åt HELVETE vad dåliga de kan vara.

Ta bara den här jävla reklamen för Clearasil. Det står en jävla kille i kycklingdräkt och är så orolig som man kan bli för att han har en finne. Redan här är reklamen ett riktigt bottennapp, med dåligt skådespeleri och framförallt en superusel idé. När han sedan sliter av sig halva kycklingkostymen och poserar på det värsta tänkbara sättet, som inte innehåller en pose som endast visar analöppningen, då ger jag upp fullständigt. När det sedan slutar med att ena tjejen står och smeker killen över ansiktet, då har jag numera redan bytt kanal. Fy fan för Claerasil. Fy fan.




Den andra filmen lyckades jag som tur är inte hitta på youtube. Det är i alla fall den helvetiskt usla Activia reklamen för deras jävla yoghurt. Problemet med den här filmen är att den rent igenom är dålig på alla tänkbara sätt. Den börjar med en usel idé, en idiot som inte vill bada för att hon känner sig lite "uppblåst". Den supersnälla kompisen som helt saknar skådespelartalang rekommenderar då Activia. Så här långt överlever man reklamen, men när den sedan visar hur livet såg ut för de två stackars huvudpersonerna två veckor senare blir man ju bara trött på livet.

"Tack för tipset om Activia, det fungerade verkligen". Kan man göra en sämre skådespelarinsats än vad hon gör med den repliken?

Jag skulle såååå gärna vilja se hur hon fick den rollen. Det kan ju knappast ha varit någon audition där de valde den bästa, så länge de inte höll själva uttagningen på någon träff för folk med Downs Syndrom. Hon måste ju vara gift med den flarnen som gjort reklamen. Usch för Activia, jag tänker aldrig äta eran yoghurt...

Kommentarer
Postat av: Janette

Hahahhaha håller med dig :)

2009-08-14 @ 17:24:59
URL: http://jenjanette.blogg.se/
Postat av: Frida - hon som designar

Hej!

Jag har startat en design blogg och jag designar gratis.

kika gärna in :)

kram

2009-08-14 @ 19:43:17
URL: http://fridadesignar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0