Asskönt att hamna mitt i en stängd tunnel

Fan va det skulle vara svårt att ta sig hem med bil ibland. Idag när jag skulle försöka ta mig hem från mina gamla hoods så svänger jag som vanligt ner i tunneln, utan att se skymten av någon skylt om att tunneln skulle vara stängd. Vid min avfart inser jag dock att någonting inte står rätt till. Det är nämligen avstängt precis där.

Jag funderar inte så mycket på det utan tänker att jag helt enkelt får åka till nästa avfart och vända. In my face. Det gick inte heller. Jag återupprepar min tanke: "Jag får väl åka ytterligare en avfart och sedan vända". Nej, det går fortfarande inte. När jag vid den tredje avfarten till slut lyckas ta mig ur tunneln inser jag snabbt att den inte ens går att köra in i från andra hållet. Den är ju nämligen avstängd.

Kul kul kul. Jag är typ i Västberga, på grund av att ännu fler vägar var avspärrade, och ska försöka ta mig hem. Jag lyckas till slut vända, så att jag inte längre åker mot Göteborg, när jag inser att jag inte har en aning om hur jag ska ta mig hem. Skyltarna mot Södermalm som jag försökt följa leder nämligen till ytterligare en väg som är avstängt på grund av vägarbete.

Jag sitter verkligen i klistret och kör runt i cirklar för att med hjälp av fru fortuna försöka hitta en väg in på söder. På något mystiskt sätt lyckas det. Precis när jag är helt vilse och på väg att ge upp kommer jag plötsligt upp på en bro som tar mig in till Hornsgatan. Fan va nice. Efter det var det bara raka vägen hem, och när jag anlände var jag bara 45 minuter fördröjd. Jävla meck... Kan de inte sätta upp skyltar utanför tunneln INNAN de spärrar av insidan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0