Waterworld - Ett riktigt bottennapp

För er som likt mig gillar att spendera nätterna med annat än att sova, så kanske ni märkte att filmen Waterworld nyss visades. Fy fan vad dålig den är. Den är så usel, så fruktansvärt usel. Det var sagt att den skulle revolutionera hela actiongenren, men så blev det ju inte riktigt. Hur någon ens kan ha kläckt ur sig det påståendet är ett mysterium större än Atlantis. Precis allt är dåligt med filmen, utom möjligtvis Kevin Costners ganska häftiga efternamn. Manuset är ett skämt, scenografin är direkt skrattretande och hur ser egentligen superskurken ut?

Ser det här bra ut eller? Nej, det gör inte det. Det ser ut som ett dåligt skämt...

Man kan ju tro att det är ett skämt. Men så tur har vi inte...


Hur gick egentligen tankegångarna när man bestämde sig för att göra filmen? Något form av möte måste ju ha ägt rum där man typ kommit fram till något i denna stil:

"Nu ska vi göra en ascool film som ska utspela sig på vattnet, i en värld där dricksvatten är bland det mest värdefulla som finns, och där alla ska vara klädda i kläder som missbrukar färgen brunt! Vi ska dessutom ha en superskurk som är ondare än ondast, och han ska ha en jättekonstig grej för ena ögat för att ge oss lite sjörövar vibes. Grabbar, det kommer att revolutionera hela genren Action!"

Även om man var helt nerknarkad vid detta tillfälle så borde man ju någon gång under hela produktionen insett att det inte fungerar. Det är inte bra, det är dåligt, det är sämst. Men det har man inte gjort. Man har istället behållt sin fullständigt genomkorkade idé, spelat in den på ett omåttligt värdelöst sätt och sedan satt ihop allting till en allt för lång plågsam vistelse i filmvärldens helveteshåla. Inte ens Kevin Costner, som medverkat i, regisserat och förgyllt så många bra filmer verkar ha haft hjärnan påslagen. Han lyckas istället dra ner sin karriär något enormt. En skådespelare som jag gärna skulle komma ihåg för Dances With Wolves eller Prince of Thieves blir nu istället mannen som var med i den där löjliga vattenfilmen.

Nej, Waterworld är verkligen sanslöst dålig. Hata är ett starkt ord. Det är verkligen ett ord man inte ska använda i onödan, men i det här läget är jag tvungen. Det är faktiskt nästan så att ordet hata inte kan förstärkas nog för att ge mina åsikter om filmens uselhet rättvisa, men i brist på alternativ väljer jag det ordet ändå. Jag hatar Waterworld. Jag hatar den något enormt och jag hoppas att den döptes till Waterworld av den enkla anledningen att filmen är botten. Waterworld är ett riktigt bottennapp!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0