Topp 3 - Smeknamn

Återigen dags för en topp3 lista. Denna gång är det smeknamn som gäller, men inte vilka smeknamn som helst. Det är smeknamn som jag själv kommit på som gäller!


3. Lökdanken = Det senaste i samlingen, som jag själv tycker är oerhört bra. Min vän Anton fick den stora äran att bära detta smeknamn, även om han själv inte verkar uppskatta det till närmelsevis så mycket som han borde. Lökdanken är riktigt jävla bra som smeknamn!

2. Stigge = Detta ädla smeknamn bärs av Patrik Ekeberg. Jag tror han uppskattar det, vilket han givetvis bör, för Stigge är fantastiskt. Kort, rappt, sexigt och oerhört passande för denna mystiska filur.

1. Skägget Leif = Den solklara favoriten. Egon Runeborg bär detta smeknamn som om det vore en medalj för ädla insatser som värnar om mänsklighetens bästa. Av någon outgrundlig anledning kom detta smeknamn helt plötsligt in i min hjärna, och sedan dess har det varit helt fast, trots att Egon varken påminner om en Leif eller har särskilt kraftig skäggväxt. Hur som helst så sitter namnet Skägget Leif som en smäck, och allt annat än en solklart förstaplats är helt otänkbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0