Århundradets I-landsproblem

Usch vilka hemska minnen jag får. Det var nämligen igår som jag och några goda vänner bestämde oss för att se Scorseses nya film Shutter Island. Detta inlägg kommer dock inte på något sätt behandla filmen, utan det enorma I-landsproblem som uppstod.

Jag hade köpt mig en stor bunke med popcorn och såg verkligen fram emot att fullständigen pressa munnen full med dessa delikata små fluffpuffar. Tyvärr började problemet direkt vid första "skoptaget".


Mina händer var tydigen täckta i någon jävla statisk elektricitet som gjorde att popcornen hela tiden fastnade på baksidan av handen för att sedan, när jag lyfte handen mot munnen, rulla ner längsmed armen ända till armbågen för att sedan falla ner i mitt knä och vidare till golvet. Jag måste ha sett ut som Mowgli från Djungelboken när han försöker äta myror när jag satt där med tungan ufanför munnen och jagade förrymda popcorn.


Gudarna tyckte dock inte att det räckte med att spela mig ett spratt en gång. Denna fruktansvärda tortyr fortsatte nämligen under precis hela filmen. När eftertexterna väl rullade och jag reste på mig så hade säkert en fjärdedel av hela min tilltänkta middags-popcorn-bunke omplacerats till golvet. Fy vilket vidrigt problem!


Kommentarer
Postat av: Sigvert

blogga mer.

2010-03-19 @ 16:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0