Riktigt dålig julmusik

Det finns några riktigt dåliga jullåtar. Sedan finns det även jullåtar som är direkt usla. Och sen har vi förstås de jullåtarna som är så bedrövliga så man inte vet var man ska ta vägen. De där låtarna som får dina öron att försöka fly ditt huvud, i ett lamt försök att rädda sig från denna hemska hemskhet. Många av dessa har mer än sin monumentala uselhet gemensamt, nämligen barn.

De allra sämsta jullåtarna som någonsin skapats, och antagligen de sämsta ljud som någonsin skapats alla kategorier, sjungs nämligen av barn. Låt mig på förhand ursäkta att jag länkar dessa låtar, för ni kommer antagligen kräkas lite i munnen när ni hör hur fruktansvärt bedrövligt majestätiskt totaltvärdelöst det är.



1980 drabbades Agnetha Fältskog från ABBA av totalt storhetsvansinne. Hon måste nämligen ha trott att allt i hennes närhet var kapabelt till att skapa underbar musik, för i någon typ av monumentalt hjärnsläpp bestämde hon sig nämligen för att producera en julskiva där hennes sjuåriga dotter medverkar. Det blev det kanske sämsta man någonsin har hört, för Linda Ulvaues, som dottern heter, är verkligen ohyggligt dålig.

Hennes röst är gäll som ett brandlarm och hon har ett uttal som skulle kunna komma från en otroligt dålig 50-talsfilm. I låten ovan börjar hon sjunga efter fem sekunder. Efter sju sekunder blöder mina öron. Det är så jävla dåligt, men det finns ändå en låt som är ännu sämre. Håll i hatten nu, för detta är sämre än krig och svält. Tillsammans.



1982 släpptes låten Tomten Jag Vill Ha En Riktig Jul med Busungarna. Gruppens namn gör att man direkt anar oråd, men det lite poppiga 80-talsintrot gör att man får en liten förhoppning om någonting magiskt. Tyvärr går hörselorganet sönder redan efter 16 sekunder, för då börjar den ena busungen sjunga. Och han är så dålig så det aldrig kan beskrivas i ord.

Den lilla pojkens röst är gnällig och falsk på ett sätt som inte går att förstå ens när man hör det. Man blir öm i hela kroppen av att höra tonerna som hans uppenbart felskapade stämband framkallar. Hela hans uttal påminner dessutom om en hantverkare från Södermalm för typ 40 år sedan, det låter nästan som ett skämt. Men tyvärr är det på riktigt.

När man inte trodde det kunde bli värre så börjar även ungjäveln läsa upp sin önskelista i låten, och det är nu det blir riktigt hemsk. För barnhelvetet är nämligen girig som fa-an. Han önskar sig BARA svindyra presenter, och lägger sedan en enorm press på stackars Tomten genom att sjunga "jag vet att du inte gör mig besviken". Ungen är helt enkelt hemsk. Han är ren ondska personifierad. Hoppas fan att han inte fått en enda present sedan den här låten spelades in. Det är han inte värd efter att ha förstört så många öron...



Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har aldrig lyssnat på julmusik, jag får en sån olustig känsla, som att någon tar en glödande eldgaffel och våldsamt rör runt i hjärnan på mig. Kan ju vara så att jag är ovan också, eller att jag får dåliga vibbar av julen pga hur jag har mått tidigare.
Aja, god jul! Älskar förövrigt hur du uttrycker dig.

Svar: God jul! :)
Viktor Den Store

2012-12-23 @ 19:17:50
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Sofia

Vad gör du i jul Viktor? :)

Svar: Det återstår att se. Jag är halvt dödssjuk i någon typ av mördarfeber just nu, så eventuellt blir jag sängliggande hela julen. What about you?
Viktor Den Store

2012-12-24 @ 02:17:26
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: Sofia

men åh! Nejje! Behöver du hjälp så säg till, jag kan badda din panna och mata dig med kött och fruktdrinkar?! Man ska inte vara död i sin ensamma ruttenhet på jul liksom.

Svar: Lyckligtvis så överlevde jag och behövde inte vara i min ensamhet. Och ingen ska behöva sitta och mata någon med kött och fruktdrinkar på jul...
Viktor Den Store

2012-12-24 @ 19:41:06
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: Anonym

Finns bara två jullåtar värda att lyssna på; fairytale of new york och mer jul!

Hoppas du haft en bra jul!:)

Svar: Jag överlevde julen i alla fall. Alltid något!
Viktor Den Store

2012-12-30 @ 19:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0