Nattliga joggingturer bjuder på WTF-moments #2

Eftersom mitt Jansson Training Camp pågår för fullt spenderar jag en ganska stor del av nätterna till träning. Det brukar springas och gymmas, men tro nu inte för guds skull att jag är vältränad. Det är jag inte. Hur som helst så kan man ibland se de mest märkliga sakerna när man är ute på nätterna, så  här fyller jag på min lista mer fler saker. Allt utspelar sig mellan klockan 00:00 och 01:45


För några veckor sedan när jag precis avslutade löprundan och kom fram till utegymmet vid Eriksdalsbadet så möttes jag av en mycket oväntad syn. Fem japaner tog nämligen upp en stor del av markutrymmet, detta trots att klockan var halv ett på natten. Två av dem stod och övade några riktigt coola karatemoves (vilket för övrigt gjorde mig lite rädd), två av de övriga tre satt och skrattade åt übermovesen, och den sistnämnde fuckade ur mest av alla. Han satt i spagat och tittade på. I 20 minuter dessutom. Det var bortom mitt förstånd, men så får man inte glömma att japaner besitter ett intellekt som är på en mycket högre nivå än vi är vana vid. Det var ett mäktigt möte.


En räv kommer springande och ställer sig några meter bredvid mig, innan den sedan springer vidare. Den var ganska söt, och för ett ögonblick tänkte jag klappa den. Sen kom jag ihåg hur rävar låter, vilket ju är det hemskaste ljudet som finns, och då försvann den lusten direkt. Den hade säkert rabies dessutom.

 

Två östgötar kommer gående förbi. De ser gymmet och får direkt någon typ av tvångstanke att de MÅSTE testa alla övningar på gymmet, men bara en gång. Två minuter senare är de klara, och när de är på väg därifrån hör jag följande ordväxling (kom ihåg att det var på riktigt bred östgötska, som ju låter störtlöjligt):
- Det måste ju vara helt nytt det där.
- Varför tror du det?
- Ja, det var ju ingen som hade bajsat på det, eller slagit sönder det. Det fanns ju inte ens någon grafitti.
Detta bevisade mer än någonting annat att östgötska är den roligaste dialekten som finns. Till och med ett så "coolt" ord som grafitti blir hejdlöst roligt. Det var fantastiskt!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

hahah japaner är lustiga xD roande inlägg btw ^^

2012-07-10 @ 23:25:32
URL: http://essoefie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0