Angående "fanbilder"

Satt och funderade på en rolig, eller åtminstone kanske en gnutta intressant grej. Det har ju blivit så oerhört vanligt att alla bloggare ska lägga upp bilder på sig själva poserande med vad de själva kallar för fans, som för att visa att de är oerhört populära. Först och främst kan vi ju konstatera att detta blir en ganska massiv backfire eftersom de flesta bloggarna är kända för att de är... ja, sämst helt enkelt. Då innebär det ju givetvis att även deras fans måste ha väldigt många skruva lösa. Så det blir ju inte speciellt coolt.

Men den riktigt intressanta tanken angående detta är hur många "fanbilder" som verkligen är tagna med riktiga fans. Jag kan tänka mig att många bara får någon form av snedslag i hjärnan så att de måste fota sig själv med folk de känner igen, eller folk som är "kända". Jag menar, hade jag stått och pissat bredvid Kim Jong Il när han fortfarande levde är det klart att jag skulle vilja ta ett foto, men det betyder ju inte att jag är ett fan av hans politik.

Man undrar ju hur många bilder som cirkulerar på internet med bloggare som tror att de poserar med riktiga hardcore fans, medan de i verkligheten står och ser ut som totala fån med folk som bara låtsas vara fans. Någon måste ju ha tänkt tankar i stil med: "Vilken lättlurad jävla bloggerska, hon tror fan på riktigt att jag tillber henne som någon typ av Gud".

Nåja, nu har jag låtit min kollosalt knasiga knopp ta mig till töntiga territorier. Hur som helst så skulle jag i egenskap av bloggkändis vara mycket misstänksam mot eventuella "fans" som kommer anstormande med kameran i högsta hugg!

Kommentarer
Postat av: Elise

Då får man väl köra lite smygfotografering av dig istället, det är dom ju också ganska duktiga på ;-)

Svar: Synd då bara att det nog inte finns någon som känner igen mig om de springer på mig på stan! :D
Viktor Den Store

2012-11-25 @ 11:44:01
Postat av: matilda

Super duper bra ord!!

kram

Svar: Tack tack! och ännu mer tack för kramen! :)
Viktor Den Store

2012-11-25 @ 20:20:12
URL: http://purpledope.devote.se
Postat av: Carro

Så då får jag inte "fangirla" om jag skulle se dig med andra ord? :( Helvete.

Svar: Klart du får, men sannolikheten att du skulle se mig är inte så stor eftersom jag oftast är ute på natten. Sannolikheten att du skulle känna igen mig är dessutom ännu mindre! :) Men du kan ju få göra ett försök!
Viktor Den Store

2012-11-25 @ 21:54:31
URL: http://freekycarro.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0