En riktigt nördig helg att vänta

I morgon går det av stapeln, den klassiska Assassins Creed-helgen. För dig som inte förstår vad det är för idioti så är det hela mycket enkelt: 6 grabbar sitter i en lägenhet i tre dagar (minst), spelar TV-spel och inmundigar alla tänkbara onyttigheter. Förtäringen kommer på det stora hela mest att bestå utav julmust, pepparkakor samt någonting som mina vänner kallar för julesnus.

Julesnuset kommer defintivt aldrig komma nära min mun, och julmust och pepparkakor är egentligen högst förbjudet område innan december månad, men som helgens diktator redan dikterat: "undantagstillstånd är införskaffat"

I övrigt är planen mycket enkel. Klockan 16.00 under fredagen börjar spektaklet, och sedan är det non-stop spelande ända till klockan 06:00. Vid denna tidpunkt tar vi ett break till 12.00 innan det hela påbörjas igen, ända till 06:00 på söndagen, endast med en kort paus för att besöka Skogskyrkogården.

Det är troligt att vi alla kommer gå vår död till mötes. Redan tidigt under söndagen misstänker jag nämligen att det kommer rinna rent socker genom våra blodådror. Och än värre kan det bli, för om vi inte hunnit klara av det tv-spel vi spelar (Assassins Creed 3, därav namnet på helgen), så kommer det hela fortsätta på måndagen. Något som alltså skulle innebära att alla måste sjukskriva sig.

Jag känner mig både lockad och äcklad på samma gång. Mitt ytterst hälsosamma och sunda leverne de senaste månaderna kommer under några dagars tid att raseras fullständigt. Ångesten över onyttigheterna kommer vara total, och jag misstänker att jag reglerna till trots kommer smyga mig iväg till gymmet under nätterna, precis som vanligt. Det kommer oavsett träningspaus eller ej att bli en hysteriskt nördig helg...

Kommentarer
Postat av: Amanda

En sak slog mig när jag läste om den välplanerade helgen: vad händer om ni klarar spelet i förtid? :)

Svar: Då får vi gå hem och sova ut! :)
Viktor Den Store

2012-11-02 @ 09:14:44
Postat av: Anonym

låter helt vidrigt! men ha så kul ;)

2012-11-02 @ 16:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0