Jag har aldrig - Världens sämsta lek

Den där leken "Jag har aldrig" har alltid varit helt obegriplig i mina ögon. Först och främst så är själva utformningen av leken totalt idiotisk. Varför ska man dricka när man gjort det som personen frågar om man inte har gjort? Det blir ju bara förvirrande. Hade det inte varit bättre att göra om leken så att den heter "Jag har"?

Det absolut sämsta med denna lek är dock att alla deltagare förvandlas till fruktansvärda mytomaner så fort leken startat. Och man bryter dessutom alltid mot den källkritiska grundregeln om att man aldrig ljuger till sin egen nackdel, för det är precis vad alla gör. 99% av alla frågor är ju löjliga sexfrågor vilket gör att hela leken plötsligt förvandlas till en tävling om vem som i sin fantasi blivit mest sexuellt förnedrad. För ingen kan någonsin ha råkat ut för de sakerna jag har hört talas om de få gånger jag inte lämnat bordet när denna sorgliga lek förts på tal.

Nej, enda anledningen till att vara med när "Jag har aldrig" dras igång är för att förstöra leken med löjliga icke-sexuella påståenden. Så nästa gång du hamnat med ett gäng som är sugna på att ljuga om sina sexuella upplevelser rekommenderar jag att du istället för dessa saker på tal:

"Jag har aldrig vunnit en wet t-shirt-tävling i en svart hood-tröja"
"Jag har aldrig paddlat kanot uppströms i vaniljsås"
"Jag har aldrig studsat studsboll i vakuum"
"Jag har aldrig aldrig sagt att jag minsann aldrig ska ljuga"
"Jag har aldrig virkat en filt av människohår"
"Jag har aldrig dödat ett fridlyst djur, förutom pilgrimsfalk, flodpärlmussla och kopparödla"

Jag kan lova er att det ger upphov till en mycket roligare lek. Dessutom blir det ännu tydligare vilka muppar som ljuger och vilka som faktiskt, trots påverkan av alkohol, har sin hjärna i funktion.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Har deltagit i den helvetesleken en enda gång och det gör jag aldrig om! Precis som du beskriver så fanns det en mytoman som "hade gjort" ALLT! Slutade med att fanskapet spydde över bordet...

Svar: Låter som det klassiska slutet på den skitleken! :)
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 17:51:35
Postat av: Sofia

Haha, vad underbart att läsa dina tankar. Nu festar ju visserligen aldrig jag, jag är inte tillräckligt cool, men hade jag gjort det hade jag gått så fort slynleken började. Jag har aldrig ens förstått varför man gör det från start. Varför frågar man inte bara varandra om någon haft analsex eller sugit av någon under en bio? Alla som är med i leken längtar ju bara efter att få berätta.

Svar: Superbra analys, däremot så är det uppenbart att du är för cool för att festa, inte tvärtom!
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 23:22:40
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: Sofia

Men du Viktor. Usch för dig som bloggar på blogg.se
Det är ju fasansfullt?

Svar: Är det? Vad har jag nu missat? Dränker ägarna till blogg.se kattungar eller något sådant? :o
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 00:24:17
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: Jenny

Håller med, HATAR den leken. Så löjligt! :p

Svar: Bra! Fortsätt hata!
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 07:15:01
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Sofia

Men det är ju så fult, designen, bokstäverna, allt. Dessutom går det inte att svara på kommentarer. Det är så 2007...

Svar: Designen har ju jag valt, eftersom rosa är manligheten och briljansens färg. Se är det ju jättebra att man inte kan svara på kommentarer, för då ser det ut som att jag får många fler kommentarer än vad jag verkligen får! :D
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 10:55:33
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se
Postat av: kifan.blogg.se

Fattar mig inte på den här "leken", totalknas.

Med dude, du förtjänar en "bättre" design, jättego blogg jö : - ) Säger inte att jag kan göra superheta designer men jag skulle kunna ge förslag, om du inte är totalbra själv inom det ämnet såklart.

Svar: Varför klagar alla på rosa? Du får gärna ge förslag, men är det brist på rosa tvivlar jag på att jag byter! :P
Viktor Den Store

2012-11-24 @ 16:17:59
URL: http://umbreon.blogg.se
Postat av: kifan.blogg.se

Klagar inte på rosa någonstans vad jag ser xD menar som sagt bara gränssnittet och att inläggen int står ut såpass mkt som de borde : - )

Svar: På så vis. Nåja, jag har aldrig orkat rodda med det själv, och av alla färdiga designer som erbjöds så var detta den enda rosa! :)
Viktor Den Store

2012-11-25 @ 13:42:28
URL: http://kifan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0