Nattliga joggingturer bjuder på WTF-moments #6

Egentligen vet jag inte om det räknas som nattliga joggingturer när jag numera springer inomhus, men hur som helst så händer det fortfarande mycket intressanta saker när man tränar nattetid. Eftersom jag är bossen över bloggen bestämmer jag därför helt enkelt att detta blir "Nattliga joggingturer bjuder på WTF-moments #6"

För ungefär en vecka sedan var jag som vanligt i full färd med att bättra på min undermåliga fysik när en mörkhyad man kommer in på gymmet. Jag drar först en liten ångestladdad suck eftersom jag inser att jag inte får ha hela gymmet för mig själv längre, men min besvikelse byts mycket snabbt mot ren fascination.

Den nyanlände mannen visar sig nämligen gymma som en riktigt boss. Alltså like a baws, som kidsen säger. Verkligen jättemycket like a baws, för han struntar nämligen i att gå in i omklädningsrummet som vi andra gör. Han har nämligen inga ombyteskläder med sig. Istället tar han bara av sig sin jacka, och är nu alltså iklädd ett par fina svarta byxor och en skjorta.

Han hänger mödosamt upp sin jacka, innan han likt en tvättäkta hulk börjar svinga hantlar som om de vore viktlösa. Jag kan inte hjälpa att tjuvkika lite på hans monumentala monsterfysik som han så läckert maskerat i sofistikerade kläder. När han till slut står och bollar med en skivstång på 80 kilo över sitt eget huvud kommer jag på mig själv med att jag inte längre tjuvkikar. Jag råglor, helt ogenerat och med munnen på vid gavel. Denna man är helt jävla sinnessjuk.

Efter närmare en timme visar det sig att han är klar. På mig som kämpat med flugvikter forsar svetten som ett vattenfall, men brontonegern (inget rasistiskt menat, men utan tvekan den bästa beskrivningen) ser inte ett dugg svettig ut. Trots detta har han bestämt sig för att duscha, och det är nu han överträffar sig själv.

I brist på handduk har han tydligen fått en osannolik snilleblixt. På hela gymmet finns nämligen stora pappersrullar utställda, som man ska använda till att torka av maskinerna. Varje rulle innehåller säkert åtminstone 50 meter papper, men det hindrar inte min vän hulken, som släpar med sig en rulle in i omklädningsrummet.

Efter fem minuter kommer han ut igen. Nyduschad och med en halv pappersrulle i släp. Han har alltså använt typ 25 meter papper till att torka sin muskulösa kropp. Han drar vant på sig sina skor och glider smidigt i sin jacka, innan han försvinner lika fort som han kom. Kvar står jag, med en enda tanke. WTF hände just?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, makalöst! Nästan så att en annan överväger att börja träna nattetid. Det är ju uppenbarligen då det händer :)

Svar: Ja, de gångerna jag tränar fotboll på dagtid händer aldrig något såhär coolt! ;)
Viktor Den Store

2012-11-29 @ 19:41:00
Postat av: Amanda

Ber om ursäkt att jag råkade kommentera som anonym ovan. Ibland är fingrarna snabbare än huvudet :)

Svar: Det är lugnt, jag överlever! :)
Viktor Den Store

2012-11-29 @ 19:42:46
Postat av: therese

hahahahaha önskar jag sett det där

Svar: Jag är fortfarande så förbluffad att jag tvivlar på om jag såg det eller ej. Han var nästan för kunglig för att vara på riktigt!
Viktor Den Store

2012-11-29 @ 20:25:38
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hahahaha andrar nu min traningstid fran dag till natt. Nu ar jag ju inte sa saker pa att nagot sa underbart ska handa har pa gymet en bit utanfor Manchester men man kan ju alltid hoppas!!! Kram du ar helt underbar!!

Svar: engelsmännen är nog lite tokiga de också, så något kul ska du nog få se! :)
Viktor Den Store

2012-11-30 @ 11:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0