Poledancing - Ska det vara sexigt?

För några veckor sedan kände jag mig överlycklig på vägen hem från min lokala ICA-handlare. Det var nämligen några driftiga själar som spenderade sin tid med inreda vad som liknade ett gym, bara ett femtiotal meter från min port. Tänk så funktionellt, att ha ett gym bara några meter bort, det skulle ju vara helt fantastiskt. Tyvärr hade jag tolkat situationen fel.

Någon dag senare när jag återigen var på väg hem från min ICA-handlare så var nämligen "gymmet" öppet. Det var inget gym. Det var poledancing. I min chock kunde jag inte göra annat än att stirra in genom de halvtransparenta gardinerna, och jag förstod inte ett jävla dugg av vad som pågick där inne. Tjejer av alla möjliga former stod där inne och kramade stripstänger, samtidigt som de försökte utföra någon otroligt suspekt juck-rörelse. Det såg både fel och motbjudande ut.

Jag trodde att poledancing skulle vara någonting som utvecklats från striptease, men detta var då inte tease över huvud taget. Detta var bara konstigt. Ett helt rum fullt med kromade pinnar som går från golvet till taket, och så ett gäng förvirrade flickor som ser ut att försöka riva ner pinnarna genom frenetiskt juckande. Det var inte sexigt. Vad är egentligen syftet med poledancing om det inte är sexigt? Är det så bra träning så att man hellre juckar mot en stång än tränar på "vanligt" vis? Eller är det bara jag som återigen visar mig vara för unik för mitt eget bästa, och är ensam om att tycka att poledancing är osexigt?

Snälla, hjälp en mycket förvirrad medborgare att förstå syftet med stångjucket. Jag förstår ingenting...

Kommentarer
Postat av: therese

Kan tänka mig att det är skillnad på de (gissningsvis) nybörjare du iakttog och proffsen!

Svar: Det hoppas jag verkligen, men jag vet inte om det är så överdrivet sexigt oavsett hur bra utförandet är :/
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 00:52:06
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: therese

Sexigt eller ej men det ser roligt ut och man blir säkert bra stark av det :) http://www.youtube.com/watch?v=U-kRaR8yfqg&feature=related

Svar: Det där var ju inte ett dugg sexigt, men dra åt helvete vad hon var stark i kroppen. Gymnastklass!
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 03:15:55
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: JP

Kanske du ska pröva. För att sen ge oss en fullständig rapport from the inside?!! Kom igen nu, Viktor ;-)

Svar: Finns risk att hela byggnaden jämnas med marken om jag skulle prova på det där! :)
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 08:06:54
Postat av: Jenny

Jag tycker det ser sjukt löjligt ut med poledancing x)

Svar: Då är vi av samma åsikt!
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 08:07:03
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Susanna

Du borde få ett program som Karl Pilkington! Skulle vara så otroligt kul att få följa dig på olika uppdrag :D

Svar: Visst, fixar du eller?
Viktor Den Store

2012-11-22 @ 14:57:08
Postat av: Susanna

Jobbar inte Johan kvar på SVT då?

2012-11-22 @ 16:48:48
Postat av: Anonym

HAHAHAHA XD fyfan, glad jag bor i skogen och slipper se allt skit du får se in stora staden!

2012-11-23 @ 12:16:14
Postat av: Anonym

*i stora staden ska det stå, inte in ;)

Svar: Det är lugnt, jag fattade! ;)
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 22:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0