Resetips #2

Jag befinner mig i ett helt sjukt resesug, så jag gör helt enkelt så att jag skriver ett till resetips-inlägg, som för att fresta mig själv att åka bort. Den här gången ligger tipset maximalt långt borta.

Nya Zeeland... Vad finns det egentligen att säga om detta land som inte alla redan vet om? Troligen väldigt mycket, för Nya Zeeland är och förblir ett av världens absolut mest underskattade resmål. Det är verkligen ett helt fantastiskt land som kan erbjuda så otroligt mycket mer än man tror. Naturen är obeskrivligt vacker, och under en dagstur med bil kan du vänta dig att uppleva i stort sätt allt man kan tänka sig utom öken. Eller vad sägs om att stå i en regnskog och titta ut över en glaciär?




Att hyra bil på Nya Zeeland är verkligen en upplevelse för livet, och någonting som alla borde göra någon gång i livet. Varje dag bjuder på helt fantastiska vyer och scener, och du kan hitta hundratals obeskrivligt vackra sjöar att svalka dig i om det är varmt. Lake Wanaka till exempel:


 
Men som om inte allt detta vore nog så är ju självklart även folket på Nya Zeeland underbart vänligt. Alla är hjälpsamma, och trots att det finns gott om totalt galna äventyrare i hela landet så kan man alltid vänta sig ett varmt välkomnande vart man än kommer. Och det gör dessutom upplevelsen att spänna fast sig vid en främling och hoppa ut ur ett plan till någonting man verkligen kan njuta maximalt av. Jag kan inte tänka mig en mycket vackrare plats att se när du faller från ovan, så om du är sugen på ett fallskärmshopp så är Nya Zeeland ett utmärkt val av den anledningen också.
 
I ärlighetens namn så finns det verkligen inte mycket negativt med Nya Zeeland. Varje gång man åker dit så lämnar man med en känsla av att man verkligen måste åka tillbaka en gång till. För mig har det blivit tre besök, och ändå är jag inte nöjd. Rent geografiskt så ligger Nya Zeeland ungefär så långt bort som man kan komma. Och ändå känns det alltid som att man kommit hem. Det är fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Carro

Du får gärna packa ner mig i väskan om du ska dit. :)

Svar: Absolut, men du får eventuellt vara beredd på bieffekten att du nog dör av att ligga i bagageutrymmet på ett plan :(
Viktor Den Store

2012-11-28 @ 04:05:05
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Jenny

Gud vad fint det ser ut! :)

Svar: Tänk då på att det är mycket bättre i verkligheten än på bild! :D
Viktor Den Store

2012-11-28 @ 07:52:41
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Jenny

Ja men absolut! :D Har velat fara dit jättelänge, men som du sa, det är lååångt ;P

Svar: Kan vara skönt att vara maximalt långt ifrån Sverige ibland.
Viktor Den Store

2012-11-28 @ 13:33:36
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: JP

Ser/låter helt fantastiskt. Kan bara drömma, ekonomin synkar inte riktigt.

Har du sett att din favoritbloggerska i alla kategorier, genom alla tider, Dessie inte ligger (😜) på latsidan direkt.

Svar: Hon borde nog ligga på latsidan ett tag! :)
Viktor Den Store

2012-11-28 @ 15:47:41
Postat av: Viktor Jansson

Oh, JP, nu hajar jag. Vet inte riktigt vad man ska säga. Hon lyckas alltid överträffa sina egna snedsteg...

2012-11-28 @ 16:41:23
URL: http://ettpaeron.blogg.se
Postat av: JP

Man blir förundrad över hur blåst man får lov att va innan man omyndigförklaras i detta land

Svar: Ja, alltså jag sitter mest och funderar på var gränsen går för att man ens ska få kalla sig människa. Det måste ju finnas många apor som är mer intelligenta...
Viktor Den Store

2012-11-28 @ 16:56:23
Postat av: JP

Haha, right on target!!!

2012-11-28 @ 20:17:25
Postat av: Jenny

Det har du himla rätt i :)

Svar: Givetvis, jag har aldrig fel! Kallas för mr 100%
Viktor Den Store

2012-11-29 @ 08:16:48
URL: http://jannny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0