Körslaget...

I en stunds total tristess råkade jag igår kväll titta ett kort tag på TV-programmet Körslaget. Det borde jag inte ha gjort. Det visade sig nämligen snabbt att programmet var så sjuhelvetes uruselt så att det nog saknar motstycke i TV-historien. Redan efter ett fåtal minuter fyllda med folk som sjunger av varierande kvalité, men definitivt aldrig någonsin jättebra, så stod det klart att programmet är gränslöst töntigt. Det är så töntigt så att jag som ett tankeexperiment försökte fundera ut på hur man skulle kunna göra det töntigare. Jag kom dessvärre inte på någonting. Nu har över ett dygn gått, och tankarna om hur man ska kunna göra programmet töntigare har återkommit. Dessvärre har jag inte kommit fram till någonting vettigt.

Hela programmet verkar vara gjort för att vara så outhärdligt töntigt som möjligt. Folk i alla åldrar sjunger, oftast lite halvtaskigt, och adderar dessutom rörelser som känns för simpla även för mellanstadieelever. För de tävlande måste det i slutändan bli lite som att ställa upp i en intelligensbaserad tävling för mentalt efterblivna. Man kan ju liksom omöjligt vara stolt över att vinna det där häpnadsväckande superkassa programmet?

Faktum är att Körslaget är så ohyggligt töntigt att det knappt skulle bli en märkbar skillnad om man klädde alla körmedlemmar i  baconblöjor och melonhjälmar. Hela konceptet har redan nått max på töntighetsskalan. Jag förstår verkligen inte hur någon människa kan ha fått idén till så hemsk TV-underhållning. Än mindre förstår jag hur personen kan ha fått för sig att vilja dela idén med andra, hade det varit jag hade jag skämts över att ha kommit på det. Minst av allt förstår jag hur någon kan ha pitchat denna idé för en TV-kanal, varpå TV-kanalen säger:

- Det är ju en jättebra idé. Detta ska vi sända på bästa sändningstid på lördagskvällarna!

Det är fullständigt obegripligt. Körslaget måste vara en av de sämsta programidéerna någonsin. Så dålig att det inte går att stå ut genom hela programmet. Det är bara att hoppas att ingen utanför Sveriges gränser ser det, för då kommer vi inte att respekteras av någon. USCH!



Kommentarer
Postat av: Emma

Faktum är att (jag tror det var) Japan vill ta idén, och har varit på inspelningar för att kolla upplägget. Av någon anledning.

Svar: I japan kan det nog fungera, för där kommer man garanterat lägga in något element av galenskap. Det gör japsarna grymt bra!
Viktor Den Store

2012-10-18 @ 01:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0