Claes-Göran Olofsson - Del 6

Jag börjar med att ursäkta att jag både uppdaterar dåligt och ger en viss odugling lite för mycket utrymme. Det första skyller jag på att jag haft lite annat att göra, och dessutom ingenting att skriva om. Det andra skyller jag på att Claes-Göran Olofsson faktiskt överträffar sig själv i dumhet och därför förtjänar den annars så orimliga exponering som jag ger honom.

Precis när man trodde att ingen någonsin kunde bli dummare, att den absoluta gränsen för monumental dumhet var nådd, så plockar Claes-Göran Olofsson fram ett trumfkort till. Detta är ingenting som hänt en gång, utan det mest fantastiska är att det sker gång på gång, hela tiden. Claes-Göran är som ett levande exempel på att allt alltid kan bli värre. Botten kan inte bli nådd, eller så kan man helt enkelt vara så ofattbart värdelös att inte ens botten vill vara din vän. Den flyr dig som pesten, med följden att du därför fortsätter falla fritt för att du i slutändan ska vara på gränsen till att drunkna i din egen värdelöshet.

Classes senaste och antagligen bästa ägning av sig själv hittills började med att vi på något vänster utmanade varandra i att göra IQ-test. Av ren lathet så länkade jag det första som jag kunde hitta, vilket olyckligtvis var ett test som man mycket enkelt kunde fuska på. Alla frågor kom i samma ordning varje gång, och svarsalternativen bytte inte plats. Detta i kombination med att man kunde rätta testet efter varje fråga, och på så vis testa sig fram till svaret på varje fråga, gjorde att Claes-Göran mycket enkelt lyckades fuska sig till högsta möjliga poäng. Kika på bilden nedan och applådera att Claes-Göran för första gången någonsin lyckades göra någonting rätt, om än med fusk.

126 eller mer får ses som ett ganska imponerande resultat, trots att han fuskat.

Eftersom trovärdigheten i detta test alltså låg under nollpunkten så övertalade jag Classe till att försöka sig på det mer avancerade och trovärdiga testet som mensa.dk erbjuder. Där kommer frågorna i samma ordning, men svarsalternativen byter plats från en gång till en annan. Således är det inte omöjligt att fuska, men åtminstone bra mycket svårare, framför allt om man har svårt för många av frågorna. Detta märkte Claes-Göran verkar det som.

Jag hade själv redan gjort testet och visat mitt resultat. Ett stabilt maxresultat på grund av min omåttliga briljans borde ha skrämt bort Claes-Göran eftersom han i vanliga fall är omåttligt feg, men här bestämde han sig trots allt för att ge testet ett försök. Det gick inte så bra som han hoppats på. Resultatet han postade kan ni se nedan. Den första bilden är den från mitt test som jag postade på Classes blogg, och den andra bilden är från Claes-Görans test.

Nej, ni behöver inte undra. Det finns inte en chans att jag har 172 i IQ. Ett internettest måste alltid tas med ett hav av salt. Dessutom ger en spridning på 24 ett högre resultat än normalt.

 
För det otränade ögat kan de se ut som om Claes-Göran faktiskt lyckats med konststycket att få maxpoängen även på detta test, men för den som väljer att titta lite noggrannare så blir det hela snarare ett tecken på den totala värdelöshet som genomsyrar allt som Classe gör. Det första man måste fråga sig är varför Windows aktivitetsfält är så uttraget, som om upplösningen inte passade skärmen, medan resten av bilden ser normal ut. Det andra man måste fråga sig är varför Google Chrome är webbläsaren som är öppen, men testet är gjort i Firefox (samma webbläsare som jag använde). Det tredje man måste fråga sig är hur Claes-Görans andra IQ-test kan vara gjort exakt samma minut som det första testet han gjorde. Windows visar i båda fallen tiden 23:46 den 13 augusti i år.

Adderar man allt detta så blir det hemskt uppenbart att Claes-Göran helt enkelt misslyckades, eller än mer troligt var för feg för att göra testet, och därför valde att försöka photoshoppa ett resultat. Han snodde helt sonika resultatet från mitt test och klistrade in aktivitetsfältet från det första IQ-testet han fuskade på. Tack vare Claes-Göran Olofssons uselhet kan man inte göra annat än att konstatera att världens kanske sämsta photoshop-jobb just har uppenbarat sig.

Man kan ju fundera på varför han inte bara gjorde testet. Att få en låg score hade i alla fall, enligt min åsikt, varit mindre pinsamt än att åka dit för att ha fuskat såhär ofattbart dåligt. Frågan är inte längre om Claes-Göran nått botten, utan snarare vad han kommer hitta på för tokighet härnäst. Botten har han i alla fall bevisat att han inte kan nå. Hur dålig han än verkar vara så lyckas han på något sätt alltid överträffa sig själv. Det är imponerande...



Kommentarer
Postat av: claes-göran olofsson

så här var det din idiot, när jag skulle ta en print screen så hade jag min andra screenshot bild jag tog på det första mensatestet under det andra mensatestet på mensas egna sida,så det såg ut som om det var mitt aktivitetsfält, men det var screenshotets aktivitetsfält du såg.. beskärde bilden då jag ville göra bilden mindre i storlek så den inte tog upp så mkt plats och när jag hade beskärt bilden så såg jag inte att jag tog bort mitt riktiga aktivitetsfält……….här är hela printscreenen i sin helhet, din iq-befriade idiot, om du tycker att det är fel på upplösningen är det fel på dina ögon eller din dators upplösning.

http://classeslillablogg.files.wordpress.com/2013/08/mitt-iq-test.jpg

Svar: Det är fel på upplösningen. Jag förstår inte hur du ens kan försöka förklara bort detta. Du har gjort bort dig igen, deal with it. Det går inte att försöka ljuga ihop en historia för att komma undan den här skammen. Du försökte fuska genom att använda photoshop, men det gick inte bra.
Hur förklarar du att ditt andra screenshot är taget efter tidpunkten då du postade det första? Det innebär ju att du inte kan ha tagit screenshoten vid tillfället som du säger. Du har gjort bort dig, och när du försöker bortförklara dig gör du bara bort dig ännu mer. Man ser fortfarande att det är min bild du använt...
Viktor Den Store

2013-08-22 @ 03:33:44
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: claes-göran olofsson

.och när jag minskade ner bildens storlek ändrade sig oxå upplösningen på bilden.

Svar: Upplösningen på bilden har inte ändrats. Det är bara ditt aktivitetsfält som är utdraget för att vara tillräckligt brett för att matcha upplösningen jag har på min skärm.
Viktor Den Store

2013-08-22 @ 03:36:15
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: claes-göran olofsson

viktor, skaffa ett liv...sluta försöka skriva om mig och mitt liv bara för du ej har något eget..........det är fel på dina ögon, eller din dator, om jag ville fuska så skulle jag ju lätt kunna ändra upplösningen på min egna skärm så det passade din bild eller? kan ju varenda barnrumpa fatta, behöver inte använda din bild i ett så enkelt test

Svar: Som vanligt så har du fel. Om din skärm är för liten kan du inte ändra upplösningen så att den blir tillräckligt hög. Eftersom du har en bärbar dator är sannolikheten ganska stor att din skärm är mindre än min, och därför kan den helt enkelt inte visa så hög upplösning. Du försökte fuska men misslyckades och nu får du skämmas lite för det. Ju mer du försöker bortförklara det desto mer pinsamt blir det för dig.
Jag har ett liv, men det är väldigt kul att driva med dig eftersom du alltid lyckas göra bort dig så mycket. Du är som ett stort skämt som på alla tänkbara sätt misslyckas med även de enklaste av uppgifter. Allting går liksom fel för dig, och det blir väldigt roligt att ständigt se dig misslyckas.
Viktor Den Store

2013-08-22 @ 04:01:15
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: claes-göran olofsson

det spelar ingen roll hur stor skärmen är, det är datorns systeminställningar som avgör hur mycket upplösning jag kan ha, om jag har en stationär dator och jag ändrar skärm, så har jag exakt samma upplösningsmöjligheter, snacka om att du är ägd…..som jag förutspådde innan jag tog det första testet, så sa jag att du skulle reagera exakt såhär. du är totalägd
du har en väldigt konstig humor, jag tror du missuppfattat detta, dina vänner tycker inte att jag gör bort mig alls, dom tycker det är kul när dom kan trigga dig att skriva såna här meningslösa saker och göra bort dig på andras hemsidor….idiot

Svar: Haha! varför ska du ens uttala dig om saker du inte vet någonting om? En skärms storlek har väldigt mycket att göra med vilken upplösning den kan visa. Datorns systeminställningar har ingen relevans i sammanhanget. Varje skärm har ett maxantal pixlar som den kan visa, vilket ofta beror på hur stor den är. En jättestor skärm med för få pixlar skulle bli väldigt jobbig att titta på. Du kan inte i din dators inställningar ställa in hur hög upplösning som helst, för då skulle ju alla givetvis välja en upplösning på typ 999999999999999*999999999999999 för att få så skarp bild som möjligt.
Du har gjort bort dig, och ju mer du försöker bortförklara det desto värre blir det. Nu gör du ju bara bort dig ännu mer när du försöker snickra ihop dåliga lögner för att undkomma skammen över att ha fuskat dåligt på ett IQ-test. Eftersom du inte kan mycket om datorer så blir det bara ännu värre, och din okunnighet blir ännu tydligare. Det är inte bara mina vänner som tycker att du gör bort dig, utan det är alla som läst detta. Till och med mina vänners vänner, som jag aldrig träffat, tycker det är kul att läsa om hur ägd du blir, både av dig själv och av alla andra.

Varför vågar du inte göra testet utan att fuska?
Viktor Den Store

2013-08-23 @ 11:11:35
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: Mulla Omar

Vilka av hans vänner har du pratat med då Classe? För så vitt jag vet så tycker alla viktors vänner, mig inräknad, att du gör bort dig.

När du säger att det är pga upplösningen som din bild ser photoshopad ut så kan jag bara att om du har en upplösning så kommer inte det göra att startmenyn blir helt åt helvete. Det är ganska patetiskt att ens tro att någon skulle gå på det. Kör man en upplösning blir bilden normal. Tar man och print screenar startmenyn med en annan upplösning och sedan klistrar in den i en annan bild med högre upplösning, ja då får den skev fucked up bild som din. Sluta kom med dålig ursäkter och acceptera att ingen kommer tro dig

Svar: Word...
Viktor Den Store

2013-08-23 @ 16:18:48
Postat av: JP

Klart som fan att idioten gör bort sig. Men jag är glad att du är med oss igen Mulla. Är orolig för dig. Kram.

2013-08-24 @ 19:50:45
Postat av: claes-göran olofsson

nu ändrar du dig, jaha nu har jag lärt dig nåt igen, det är med datainställningarna jag kan styra grafiken med hjälp av grafikkortet, hur ska jag visa det utan att du säger att man fuskar, fuska verkar du vara expert på...det gör du ju till allt.. du har photoshopat alla dina åsikter och hela ditt liv.......ni behöver gå en kurs hur man ändrar upplösning era idioter

Svar: Nej, jag har inte ändrat mig. Du lär mig ingenting eftersom du fortfarande har fel. Hur mycket du än försöker så kan du inte ställa in en så hög upplösning på din skärm som jag har på min, eftersom din skärm inte tillåter en så hög upplösning. Vilken är den högsta upplösningen du kan ha på din skärm?
Helt ärligt, varför fortsätter du att skriva när du vet att du har fel? Det var ju nog så pinsamt att du åkte dit för att ha fuskat så omåttligt dåligt. Att du nu dessutom ska visa din okunskap om datorer gör ju inte att saken blir bättre, det blir bara ännu värre. Det hade ju blivit mindre pinsamt för dig om du erkände ditt misstag istället för att försöka bortförklara det med sådant som inte stämmer. Jag vet redan hur man ändrar upplösning, och jag vet en hel del om datorer. Mer än dig i alla fall...
Viktor Den Store

2013-08-25 @ 09:09:31
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: DIN ÄGARE CLASSE

Jag kan använda viken skärm jag vill för att få en hög upplösning. Så du menar på fullt allvar att man inte kan använda en annan skärm på en annan stationär dator för att upplösningen på skärmen är för låg? Då kan man ju aldrig använda en skärm till en annan stationär dator än bara några få. Om man kör ett spel så är det ej skärminställningen som är ett systemkrav. För spelet anpassar sig till skärmen automatiskt. Gör alla en tjänst. Testa en mindre skärm till en dator med hög upplösning så ska du få se. Du är för dum för att förstå något och därför tror du att alla fuskar som du gör i allt. Enda sättet för dig

Svar: Nej, det kan du inte. Har du exempelvis en 17″ skärm så kommer din dator automatiskt att ställa in sig efter den otpimala upplösningen för den skärmen. Oftast är det 1024×768 pixlar. Har du däremot en 30″ skärm så kan du ställa in en mycket högre upplösning för att bilden ska kunna bli så skarp som möjligt, exempelvis 3840×2160 pixlar. Du verkar ju inte ens förstå att det är skärmen som visar upplösningen, inte datorn. Datorn har egentligen knappt någonting med upplösningen att göra, mer än att grafikkortet stödjer vissa upplösningar och får jobba mer om du använder en hög upplösning.
Om du går in i kontrollpanelen och kollar bildskärmsinställningar så kan du sedan se vilken som är den optimala upplösningen som din skärm kan visa. Den kommer att vara lägre än den som min skärm visar, det var därför som din dåligt photoshoppade bild inte blev bra. Det är helt obegripligt varför du ens försöker bortförklara att du fuskade, för du fuskade ju så jävla ofattbart dåligt så man kan tro att du ville bli upptäckt.

Du har lägre IQ än vad jag har. Vi har det nu bevisat eftersom du inte ens fick något resultat på det mer tillförlitliga testet. Du vågade ju inte ens göra det, utan försökte istället fuska.

Gör alla en tjänst och uttala dig aldrig mer om sådant du uppenbarligen inte kan någonting om. Då ser du bara ännu dummare ut än vad du är, och det är verkligen det sista du någonsin behöver.
Viktor Den Store

2013-08-25 @ 19:14:37
Postat av: Classe

Du är så dum. Skärmen ställer inte in sig själv. Man kan ha vilken skärm man vill. Om man vill exempel ser en film på internet så kan man på vissa filmer i olika kvalitéer. Och det har inget med skärmen att göra. Utan kvalitén bestäms hur bra kameran är. Hur många megapix en kamera har. Nu lär jag dig saker igen. Och eftersom jag har förklarat detta förklarar jag samtidigt att jag ej fuskar heller. Kan detta betydligt bättre än dig.

Svar: Men hur kan du vara såhär dum? Du förstår ju tydligen inte ens svenska, precis som jag trott hela tiden. En films kvalité kan även den bero på hur bra skärm du har. Kan din skärm inte visa Full-HD kommer du inte kunna få lika bra bild som på en Full-HD-skärm. Kamerans antal pixlar är inte heller det enda som bestämmer hur bra bilden blir, utan det handlar om mycket annat i form av exempelvis bländare, vilken lins man använder etc,etc. Men det är å andra sidan helt ointressant i sammanhanget. Det enda du behöver bry dig om är detta:
Hur mycket du än försöker så kan du på din skärm inte ställa in en lika hög upplösning som jag har på min. Det är bland annat därför som ditt photoshop-försök misslyckades so totalt. Kan du inte bara göra IQ-testet istället för att fuska dåligt och bevisa din låga IQ på det sättet? Och sluta tro att du lär folk saker, för det du säger är ju ändå alltid fel. Det är väldigt dumt att sprida all den felaktiga information du sitter du. Du framstår bara som väldigt okunnig, och det är en av många delar av din personlighet som du borde försöka dölja.

Vill du veta mer om hur fel du har så kan du läsa Mullas svar också. Din okunnighet är helt sjuk...
Viktor Den Store

2013-08-26 @ 17:24:56
Postat av: Mulla Omar

Classe, lyssna nu. Om du kopplar in en gammal CRT skärm in i en ny dator kan du inte ha 1920 X 1080, även kallat Full HD. Detta beror på att skärmen har begränsningar på hur mycket den klarar av. Detta känner grafikkortet av. Du kommer aldrig kunna ställa in en högre upplösning än vad skärmen klarar av. Kameran har inget att göra med upplösningen på skärmen så att du ens använder det i ett tragiskt försök till att försöka låta kunnig är bara pinsamt. Tyvärr classe, men du har fel ännu en gång.

Svar: Word...
Viktor Den Store

2013-08-26 @ 19:58:29
Postat av: claes-göran olofsson

din enda chans att vinna över mig är att fuska i denna debatten o säga att jag fuskade i iq testet…men alla som ser detta har kommit på dig..
trots alla bevis jag har lagt fram så håller du fortfarande på o snacka om en skärm, gör du det, köp en dyr skärm, kasta bort pengarna när skärmen inte alls avgör upplösningen, dumhet kostar pengar…..

Svar: Men Classe, vi har redan bevisat att du har photoshoppat ditt test. Jag vinner hur man än vrider och vänder på det. Du har inte lagt fram ett enda bevis, utan det du lagt fram är felaktiga påståenden om upplösningar och skärmar och allt möjligt. Du har som vanligt inte haft rätt någon gång. Hur kan du inte förstå att olika skärmar kan visa olika upplösningar? Gå in på inet.se och kolla igenom de skärmar som finns för försäljning så kan du se att olika skärmar har olika upplösning. För din egen skull kan du väl sluta visa upp en sådan hemsk okunskap? Det är ju skrämmande att du kan vara så okunnig inom så många ämnen.
Förstår du inte att du gör bort dig mer och mer när du försöker bortförklara detta? Nu sitter du ju bara och visar att du inte kan någonting om datorer, skärmar eller kameror heller.
Viktor Den Store

2013-08-26 @ 23:49:07
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rncH9AfY1Mo
Postat av: Mulla Omar

Classe jag tycker du kan läsa följande länk:
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/650737-vad-avgor-upplosningen/

Grafikkortet har till viss del en viktig roll i upplösningsfrågan, men skärmen har som sagt begränsningar och om du ställer in för hög upplösning på grafikkortet än vad skärmen klarar av så går skärmen sönder. Jag vet inte hur många gånger jag måste skriva detta då du verkar ha svårt att ta in ny information. Sluta vara så trångsynt och efterbliven. Dina svar ger mig AIDS...




Svar: Word...
Viktor Den Store

2013-08-27 @ 08:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0