En underlig stund i mitt liv

Som vissa av er redan vet så älskar jag Nya Zeeland. Det är verkligen ett magnifikt och fascinerande land, inte bara för att människorna är vänliga och naturen underbar, utan även för att det ligger så långt bort man kan komma från Sverige. Det går verkligen inte att hitta någon landyta längre bort innan man återigen börjar närma sig Sverige. Första gången jag steg av planet i Auckland på Nya Zeelands nord-ö insåg jag dock att det ändå inte är så långt bort som man ibland önskar.

Eftersom det är ett livstidsprojekt att passera genom tullen när man ska in i Nya Zeeland var jag och min reskamrat, tillika far, mycket trötta när vi till slut tagit oss in i landet. Vi bestämde oss därför för att avvakta utforskandet av denna magiska plats, och istället bege oss direkt till hotellet för att vila en stund. En taxiresa till centrala Auckland senare så stod vi till slut på vårt trånga men trevliga hotellrum.

Precis som alltid när jag kommer till ett nytt hotellrum så är det första jag gör att sätta på tv:n. Så skedde även denna gång, och det var i denna stund jag insåg att Nya Zeeland ändå inte ligger riktigt så långt bort som man ibland kan önska. Det absolut första jag såg när televisionen vaknade till från sitt slumrande var Rolf Lassgård. Rolf "Fucking" Lassgård. Vad gjorde han där?! Efter att jag efterforskat lite kom jag fram till att det var filmen "The Queen of Sheba's Pearls" som visades på någon skum Maori-kanal. Det var en riktigt kass film, som lämnade så mycket övrigt att önska. Främst önskar jag att jag inte alls hade satt på den där maskinen som visar rörliga bilder.

Man vill bara inte se Rolf Lassgård försöka prata engelska när man är på semester. Här hade jag åkt till andra sidan planeten, och så är det första man får se en skådespelare som definitivt, genom sin medverkan i Tre Solar, bidragit till att man lämnat Sverige från första början. Ibland är världen alldeles för liten...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha roligaste jag läst!! Jag hade spytt ifall jag inte ens i nya Zeeland kommer iväg från Rolf Lassgård på tvn

Svar: Man hade ju definitivt hoppats slippa se honom...
Viktor Den Store

2013-02-19 @ 22:05:14
Postat av: Elise

Det räcker ju att se på Sagan om ringen så vill man (jag) hoppa på ett plan till NZ :-) Kan dock tänka mig att det är ganska dyrt...?

Svar: Det är väl ganska dyrt eftersom det är så långt, men beroende på säsong givetvis så kan man nog komma undan med 10k för flygbiljetter tur och retur. Värt varenda krona.
Viktor Den Store

2013-02-20 @ 16:09:42
URL: http://Furelisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0