Jag hatar solkräm

Solkräm, eller solskyddsfaktor som det så osexigt också kan kallas, är verkligen bland det värsta som finns. Den där känslan av att hela kroppen är täckt av ett lager evigt klibbande smet är så hemsk att den endast kan jämföras med ond bråd död eller att slå stortån i ett bordsben.

Framför allt så är insmorning av nacke och hals en riktigt vidrig plåga. Det kladdar ju något så innerligt, och bara man vrider huvudet en millimeter åt valfritt håll så ryser man av obehag på grund av den där jävla sörjan som dessutom gör att din hud aldrig kan andas. Den ligger där som ett rysligt lock över hela kroppen. Att man dessutom alltid använder solskydd på stranden gör det hela ännu mindre fördelaktigt, eftersom minsta lilla sandkorn som kommer i kontakt med smeten sitter fast mot kroppen som om det tapetserats dit.

Visst kan jag förstå att det är smart att skydda sig mot solen, men faktum är att jag hellre rostar sönder mig så kraftigt att jag är well done hela vägen in till benen än smörjer in mig med den där förbannade skräckkrämen. Det är så otroligt obehagligt och genomvidrigt att jag bara inte står ut med att göra det. Då ligger jag hellre i två veckor och vrider mig i extrema plågor så fort minsta vindpust vidrör min hud.

Näh, att smörja in sig med solskyddsfaktor är och förblir en Djävulens gärning. En sån där ondska som bara inte borde få finnas, utan den borde utrotas snarast och ersättas med någonting bättre. Och någonting bättre måste ju verkligen finnas. Vi lever inte på medeltiden längre, någon smart jävel (antagligen någon från Japan alltså) borde ju rimligtvis kunna komma på hur man skyddar sig mot solen utan att doppa hela kroppen i slime. Fram tills jag hittar en bättre produkt så vägrar jag att skydda mig mot solen. Jag grillar mig hellre fördärvad än låter det där kladdet någonsin vidröra min hud igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0