Jag vill ha en myrslok

För några dagar sedan låg jag i min stora säng och sussade sött. Jag drömde om vackra ting, såsom boll eller ring, när jag plötsligt vaknade till med ett ryck. Jag satte mig upp, klarvaken som aldrig förr, och utvärderade den uppenbarelse jag just fått. Jag måste skaffa mig en myrslok.

Sedan dess har tankarna om en alldeles egen myrslok gnagt i mitt huvud likt någonting som gnager i ett huvud. Tänk så fenomenalt gulligt det vore att ha en liten tröjbeklädd myrslok som springer runt och suger upp både myror och damm i hemmet. Aldrig skulle man bli invaderad av myror, och dammet skulle man ju bli kvitt på köpet. Dessutom så är ju myrslokar både supersöta och übercoola.

Synd att det är så himla långt kvar till Jul, för annars hade ju en liten myrslok i en myrslokströja varit perfekt att önska sig. Jag fyller visserligen år i maj, men baserat på erfarenhet så tycker jag oftast att presenterana håller högre standard under vinterhalvåret. Man får oftare en variant av det man verkligen önskar sig, fast i mindre skala, när man fyller år.

Det kan självklart ha att göra med att jag fick ett skitdåligt vattengevär av min mormor när jag fyllde tio, trots att jag önskat mig ett Super soaker 3000, men det känns ändå som att jag säkert skulle få en hamster om jag önskade mig en myrslok. Jag får nog hålla mig ända till nästa vinter, men då vet jag i alla fall vad som ska stå överst på min önskelista. Jag vill ha en myrslok!




Hur coolt kan ett djur bli egentligen? Och den kan både hälsa och göra high five. Samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Instämmer helt med dig! Skulle ju vara en dröm att ha en myrslok hemma som tar hand om det mesta. Eftersom den både har händer, ben och en dammsugare till snok så kan den ju sköta i princip allt som man själv inte hinner när man jobbar. Give me!!!

Svar: Tror du man kan lära en myrslok några coola trick?
Viktor Den Store

2013-02-25 @ 21:05:37
Postat av: Isabelle

Gangnam-dansen är ju given!

Svar: Kan inte tänka mig något djur som skulle se coolare ut än en Gangnam-myrslok! :D
Viktor Den Store

2013-02-26 @ 11:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0