Svenska barn är för dåliga på att drömma

Är det bara jag som börjat störa mig lite på den här "Min stora dag"-reklamen som rullat på TV i en evighets tid? Själva idén är jättefin, att låta svårt sjuka barn förverkliga sina drömmar, men ärligt talat, vad är det för jävla drömmar dessa barn har?



Om man får drömma så stort och brett man vill, då drämmer man väl till med det mest fantastiska man någonsin kan tänka sig. Men i reklamen är det riktigt mesiga skitdrömmar som barnen har. Den ena tjejen ville vara med på en filminspelning av en ologisk och dålig film med svenska B-skådisar, och den lilla killen med utåtstående öron ville dansa ballet på operan.

Hallå? Vad är detta för jävla drömmar?! Ta i från tårna om ni ska få er högsta önskan uppfylld. Den där lilla killen borde ju drömma om att få vara hockeymålvakt i Tre Kronor eller få skjuta laserkanoner i yttre rymden, och tjejen borde ju drömma om att få en enhörningsponny eller att bli adopterad av Justin Bieber.

Svenska barn måste lära sig att sikta högre. Om man kan uppnå sina mål så har man siktat för lågt. Det gäller att ha mördande höga målsättningar, då kan man åtminstone få uppleva någonting i närheten av det som man verkligen borde drömma om. Christer Fuglesang drömde säkert om att bli förste människan att sätta sin fot på Mars, och det tog honom åtminstone ut i rymden. Själv drömmer jag om världsherravälde någon gång i framtiden. Då borde jag åtminstone kunna få styra min egen lilla diktatur om några år. Det är så svenska barn borde drömma!

Kommentarer
Postat av: Sara

Borde inte killen i så fall drömma om att dansa balett med VÄRLDENS BÄSTA balettensemble? Gissar att han inte gillar hockey, annars hade han säkert valt det. :)

Svar: Tycker ändå att det är lite för lågt siktat. Han kan väl dansa balett med världens bästa balettensemble i vakuum eller något åtminstone...
Viktor Den Store

2013-01-07 @ 08:38:05
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag skulle lätt ha önskat mig något smått omöjligt för att jävlas lite, typ att få träffa Mulle Meck eller en shoppingdag i Nangijala!

Svar: Finns det över huvud taget någonting att shoppa i Nangijala...?
Viktor Den Store

2013-01-07 @ 10:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0