Dagens tistel

Idag skulle jag vilja dela ut en tistel till den mycket begåvade muskelbyggaren som valde att ignorera den enorma skylt med texten "NÖDUTGÅNG - DÖRREN ÄR LARMAD OCH FÅR ENDAST ANVÄNDAS I NÖDFALL!" som finns på gymmet där jag tränar. Genom att ignorera denna övertydliga skylt i ansiktshöjd så satte han igång ett larm av modell skränikare och högre, som varade i fem enormt plågsamma minuter. Allt detta för att spara in de tre sekunder som det normalt tar att använda den vanliga utgången.

Jag skulle även vilja skänka en hel bukett tistlar och en rabatt full av brännässlor till den något fetare, kortare och dummare muskelbyggaren som bara minuter senare återupprepade samma idiotiska uttåg. Hur en människa kan ha så brottom och samtidigt vara så korkad att han startar det larm han nyligen tvingats stå ut med i fem minuter, bara för att spara tre sekunder, är för mig ett mysterium. Men jag tackar honom ödmjukast för att han bjöd mina öron på en chans att återuppleva vad jag trodde var en unik konsert framförd av Stockholms kanske allra bästa larm.

Om någon av dessa skäggiga och buskiga herrar råkar läsa detta så vill jag bara tacka er. Det var väldigt, väldigt snällt av er att dra igång larmet på gymmet, inte bara en, utan två gånger. Och på så himla kort tid dessutom! Jag hann precis börja sakna ljudet som fick mina trumhinnor att vilja explodera, innan det till sist började igen. Ni killar är ju för härliga. Tack för allt!

Kommentarer
Postat av: Jarske - Mitt liv i Barcelona

Ja men vaddå, tre sekunder. Du vet vad man säger, många bäckar små... ;)

Svar: Man måste besöka gymmet väldigt många gånger för att det ska gå att tjäna mycket tid på detta sätt :P
Viktor Den Store

2013-07-23 @ 19:11:00
URL: http://jarske.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0