Alla dessa idiotiska hyllningsdagar...

För inte alls länge sedan skrev jag ett blogginlägg om den hejdlöst överskattade "högtiden" Alla Hjärtans Dag. Jag förklarade mitt hat mot denna otroligt meningslösa dag, och den åsikten står jag bakom mer än någonsin. Sedan dess har det passerat ytterligare ett antal dagar som existerar enbart för existensens skull, eftersom de verkligen inte fyller någon viktig funktion alls. Varför behöver allt ha en egen dag, och är det inte orättvist mot de som inte får en dag?

Alldeles nyligen satt jag och irriterade mig på den Internationella Kvinnodagen. Det är ju en jättefin idé att kvinnor ska uppmärksammas lite extra, men varför i hela friden ska det finnas en speciell dag för detta? Är man så usel på att uppskatta kvinnor att man behöver en speciell dag för att visa dessa varelser vördnad, då är man ju så värdelös att själva uppskattningen i sig inte är värd ett endaste dugg. Det finns helt enkelt ingen mening med en sådan dag, mer än att det är en fin men otroligt onödig gest.

Som om inte denna halvdumma idiotdag vore nog så hörde jag tidigt i morse rykten om att det idag är den Internationella Glädjedagen. Säg mig, god vänner, vad är meningen med denna dag? Ska man tänka på att känna lite extra glädje denna härliga dag, eftersom lycka ju absolut är någonting man kontrollerar själv? Det är så dumt och korkat att jag kräks lite i munnen.

I min Alla Hjärtans Dag-sågning skämtade jag om att man borde införa Gjutjärnsdagen, eftersom allt tydligen ska ha en egen dag. Och det är ju uppenbarligen inte jättelångt ifrån sanningen. Hur onödigt det än kan te sig så kan verkligen vad som helst hyllas med en alldeles egen 24-timmarsperiod. Av den anledningen tänkte jag avsluta detta svamliga tramsinlägg med att hylla en grupp människor som mig veterligen inte har någon dag.
 
Jag talar givetvis om dvärgarna. Dessa små halvmänniskor med sina pyttehänder och korvfingrar får minsann aldrig någon uppskattning här i samhället. Bara för att man är en halv människa är man inte mindre värd en någon annan, så varför har inte dvärgarna någon egen dag? Jag tycker det är skandal. Finns det ingen dag över så kan vi väl åtminstone se till att dessa småväxta Fångarna på Fortet-stjärnor får en halvdag tillägnade sig. En halvdag till alla halvlånga människor. Det tycker i alla fall jag vore sann rättvisa!

Om allt i hela världen får ha en egen dag, då ska fan dvärgarna ha det också!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh herre jävlar, internationella glädjedagen var banne mig det absolut äckligaste jag hört talas om, typ någonsin. Det är så dumt att det gör ont!

Svar: Japp. Finns det internationella olyckodagen tro?
Viktor Den Store

2013-03-21 @ 00:08:57
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se
Postat av: Sofia

Alla hjärtans dag är väl typ samma sak?

Svar: ja, så kan man ju se det. Det har du rätt i :)
Viktor Den Store

2013-03-21 @ 00:34:59
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0