Potatisbulledagbok #2

Den 8 mars klockan 02:01
Det har nu gått en bra bit över två månader sedan potatisbulletävlingen startade. Mitt rasande öppningstempo ledde som bekant till att jag snabbt skaffade mig en tydlig ledning mot min rival. Fisabsorberarn kilade även iväg en vecka till alperna för att på platta plankor kana utför en slänt, vilket gav mig chansen att dra ifrån ytterligare. Eftersom min ledning hittills verkat tämligen säker har jag på senare tid dragit ned på tempot avsevärt. Den tidiga målsättningen med tio bullar om dagen efterlevs inte alls längre. Ska sanningen fram ligger jag troligen inte ens på fem bullar om dagen längre, vilket i slutändan kan straffa sig mycket grovt.

Jag avnjuter fortfarande mina underbara potatisbullar med drottningsylt. Fisabsorberarn gjorde verkligen ett enormt misstag när han gav mig det receptet. Det är verkligen en gastronomisk upplevelse i världsklass, och jag tror faktiskt att det är just detta simpla syltbyte som till slut kan ge mig segern.

Vid skrivande stund leder jag med 238 - 156, vilket givetvis känns väldigt bra. Bör dock nämnas att Fisabsorberarn har kämpat som ett svin de senaste dagarna, då han enligt uppgift förtärt närmare 40 bullar. Det kan se ut som om jag är på väg mot en given seger, men det vore både dumdristigt och naivt att tro på något sådant. Det återstår nästan tio månader av denna tävling, och igår drabbades jag för första gången av ett riktigt bakslag. Det är på grund av detta bakslag som jag tecknar ner detta i potatisbulledagboken.

Jag var i affären för att inhandla föda som senare skulle fylla mitt kylskåp och mitt pyttelilla frysfack. I vanliga fall brukar jag med gränslöst våld pressa in två påsar potatisbullar i min halvt igenfrostade frys. Denna gång kände jag dock redan på väg till affären att någonting var annorlunda. Natten innan hade jag smörjt kråset genom att låta ytterligare tio bullar besöka min magsäck, med följden att jag som i världens värsta mardröm inte var sugen på bullar igen på ett tag. Därför var jag knappt förvånad över mina handlingar när jag slängde ner ett paket pytt i panna i min varukorg, och inte en endaste påse potatisbullar. Jag ångrade mitt beslut så fort jag lämnat kassan.

En lång väg av potatisbullar återstår innan tävlingen är slut. Jag må ha en till synes stabil ledning, men när Fisabsorberarn väl fått upp farten är han ett livsfarligt hot. Imorgon måste jag försöka ta mig tillbaka till affären för att korrigera mitt tidigare misstag. Aldrig någonsin ska frysen få vara helt utan sällskap av några härliga potatisbullar. Jag tänker bannemig vinna den här tävlingen!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Om du frostar av frysen borde du ju få plats med fler påsar potatisbullar på en gång, och därmed kanske få en ännu större ledning? ;)

Svar: Helt korrekt Malin, men att frosta av frysen är ett såpass stort projekt att min slöhet står i vägen. Eftersom min frys dessutom endast är ett frysfack i kylen så blir det hela så mycket svårare :(
Viktor Den Store

2013-03-08 @ 08:42:35
Postat av: JP

Jag har en annan utmaning till dig. Vore det inte skoj om du och dina vänner begav er till favoritbloggerskan Dessies nya nattklubb? Jag vet att du ogillar att gå ut osv men du är nog den enda som kan recensera det där haket rättvist.
I dare you!!!

Svar: Åh jag visste att detta skulle komma. Jag har tyvärr svårt att tro att jag och mina vänner hamnar där inom en snar framtid. Vi har faktiskt varit i den lokalen en gång förut, när det gick under namnet K15 (tror jag?), och det är än idag känt som det sämsta stället vi besökt. Det var verkligen otroligt tråkigt, mörkt, tomt på folk... Ja allt var kasst...
Viktor Den Store

2013-03-08 @ 14:45:25
Postat av: Sofia

Hahaha, lyssna på JP!

Svar: Krävs väldigt mycket mentala förberedelser för att det ska gå att genomföra :(
Viktor Den Store

2013-03-08 @ 18:20:01
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: JP

Du kanske till och med får en faaaanbild. Det är ju typ hennes jobb där. Du kan ju alltid diskutera avstängningar av kommentatorsfält och dylikt 😜😂

Svar: Hon kommer nog polisanmäla mig för att jag finns, så det låter direkt farligt :P
Viktor Den Store

2013-03-08 @ 18:57:29
Postat av: JP

Jaaa, snälla. Just do it!!!

Svar: diskuterade det lite tafatt med mina vänner, och det fanns ett visst intresse. Men jag misstänker att det kommer dröja, om det ens händer.
Viktor Den Store

2013-03-08 @ 21:54:28
Postat av: Malin

Det skulle va sjukt kul om du och dina vänner gick till Dessies, men jaja, nog tjatat om det.
Jag hade istället tänkt spinna vidare på avfrostningsproblemet. Kan du inte göra någon lättare variant, typ att du bara tar en sånhär isskrapa man har till bilen och skrapar lite på väggarna? Jag vet inte om det här fungerar men jag tycker det låter som att det skulle funka ;p

Svar: Ska se om jag kommer iväg till Dessies någon gång.
Problemet med din isskrapsvariant är att det typ inte längre är frost i min frys. Det har snarare blivit till ren is, vilket man skulle behöva hacka bort, men eftersom facket är så litet så kan man inte få tillräcklig kraft i hackningen heller. Tyvärr måste man säkert låta det smälta i en evighet, och det är jag alldeles för slö för :(
Viktor Den Store

2013-03-09 @ 07:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0