Världens sämsta relationscoach

Jag är verkligen direkt uselt på relationer. Till stor del har det givetvis att göra med att jag självmant håller mig borta från dem, vilket även får mig att framstå som ännu sämre eftersom jag går emot strömmen. Trots att jag alltså är usel, och framstår som ännu sämre, så stoppar det ändå inte folk från att be mig om råd när de hamnat i relationstrubbel.

Det hela är fullständigt obegripligt för mig, framför allt eftersom folket som ber mig om relationsråd ganska snabbt måste inse hur mycket min andedräkt stinker "anti-relation". Detta spelar uppenbarligen ingen roll, för de flesta ger mig mer än en chans dessutom. Jag kan till och med ordagrant förklara att jag är en usel relationscoach, min åsikt är tydligen ändå av värde.

Jag har i stort sett, bortsett från ett felsteg, varit relationsfri i hela mitt liv, men bara under de senaste åren har en hel uppsjö personer jag endast känner lite ytligt bett mig om tips och råd. Senast i raden var en klasskamrat från mellanstadiet, som jag inte talat med på åtminstone tio år, som hade problem med sin lögnaktiga skata till flickvän. Tydligen var jag den mest optimala människan han kunde vända sig till...

Finns det någon där ute som kan förstå och förklara varför jag blivit offer för dessa människor i relationsnöd? Antalet människor som söker min hjälp verkar dessutom öka exponentiellt, så om några år kommer jag på heltid översvämmas av folk som fastnat i förhållandetrubbel. För mig är det helt obegripligt. Det är lite som att be en blind människa berätta vad han eller hon har sett. Det är bara en riktigt dålig idé, för när det gäller relationer så kan jag verkligen ingenting alls. Jag är relationsblind, så varför kommer folk till mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har exakt samma "gåva". Folk kommer till mig med sina relationsproblem även fast mina (rätt korta) relationer varit mer eller mindre katastrof. Jag tror helt enkelt att folk pratar med mig för att jag är bra på att lyssna och är rätt objektiv som person. Dessutom tror jag också att vissa människor tycker det är lättare att prata med någon de inte är så nära för att det blir mindre personligt då.
Ja. Det är vad jag tror i alla fall..

Svar: Jo, något sådant måste det ju vara, men alla människor i hela världen måste ändå ha någon bättre att vända sig till...
Viktor Den Store

2013-03-20 @ 20:30:15
Postat av: Elin

Folk kommer till dig just för att du är usel på relationer och också för att du är singel. De vill ju inte gå till någon som har ett lyckligt förhållande då det blir som att man jämför sitt eget förhållande och känner sig mer misslyckad. Tror jag alltså.

Har samma "problem" nämligen och tolkat det så ;)

Svar: Så du menar att folk kommer till mig för att de ska få känna sig lyckade? Det känns ju härligt :P
Viktor Den Store

2013-03-20 @ 20:56:37
Postat av: Anonym

håller med Elin :) de vill inte prata med folk som är lyckade på det sättet

2013-03-21 @ 13:54:25
Postat av: Malin

Jag tror att folk kommer till dig för att de bara vill ha någon som lyssnar när de gnäller på sina förhållanden. Eftersom du inte har en jävla aning om vad du borde göra så får de bara snacka och inte behöva lyssna på när du försöker lösa deras problem. Om du förstår vad jag menar?

Svar: I get it. Men jag försöker trots allt lösa deras problem genom att svara logiska svar, så då har de trots allt ändå inte gått till den bäst lämpade personen ;)
Viktor Den Store

2013-03-22 @ 11:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0