En inverterad bucket list

Eftersom klockan nu har passerat 00:00 så är det tydligen min födelsedag. Gud så charmant. 23 år blir jag, eller gammal som gatan som vi också brukar kalla det. Det är bara en tidsfråga innan jag vaknar upp med värkande leder, grå starr och en höft som är åt helvete. Det ser jag fram emot något oerhört.

Människor verkar i allmänhet vara väldigt intresserade av att göra såna där "bucket lists" när de börjar bli lagom gamla för att tänka lite själva. Det innebär alltså att man skriver en evighetslång lista på saker man vill göra innan man dör. Jag tänkte först att även jag borde göra detta, men sen kom jag på att det ju är astråkigt och inte ett dugg "mig". Jag gör ju allt tvärtemot alla andra, och varför ändra ett vinnande koncept? Jag tänker istället börja fila lite på en lista med saker jag absolut inte vill göra innan jag kastar in handduken för gott. En inverterad bucket list helt enkelt. Nedan följer de tio första punkterna, jag uppdaterar er allt eftersom jag kommer på nytt trams:

  1. Brottas med en vithaj.
  2. Kräkas i nacken på någon som är grovt kriminell.
  3. Äta härsket rävkött.
  4. Duscha i hästpiss.
  5. Vakna upp utan underarmar.
  6. Samla allt mitt kommande näsblod i en hink som jag placerar under sängen.
  7. Injicera ett livsfarligt virus i min kropp.
  8. Heja på Danmark i något som helst sammanhang.
  9. Kapa ett flygplan.
  10. Designa en egen smyckeskollektion.

Sådär, det var allt för den här gången. Vi hörs när jag lagt på mig ytterligare några timmars ålder. Adjö så länge!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Då är väl ett Gratulerar på sin plats, dagen till ära :)

Svar: Tack! :)
Viktor Den Store

2013-05-20 @ 12:58:54
Postat av: Malin

Grattis på födelsedagen :) (heter det inte gråstarr btw? Just asking ;))

Svar: tack! Jag trodde det hette gråstarr också, men google påstod att det var grå starr :/
Viktor Den Store

2013-05-20 @ 17:55:07
Postat av: Annelie

Grattis pa fodelsedagen!! Sitt inte hemma och sura ga ut och fira :))

Svar: Tack. Firade med att gå på bio, det var trivsamt!
Viktor Den Store

2013-05-20 @ 19:57:44
Postat av: JP

Gratulerar på födelsedagen. Listan börjar bra.

Svar: Tack JP! :)
Viktor Den Store

2013-05-21 @ 07:59:51
Postat av: Malin

Hmm, då är ju frågan om man ska lita på google eller go konservativ och stava det gråstarr?

Svar: Google ser och hör allt. Jag vågar inte annat än att lita på Google...
Viktor Den Store

2013-05-21 @ 17:46:51
Postat av: JP

Det heter grå starr. Finns även grön starr och det skrivs ju aldrig ihop (grönstarr).

Svar: Tack för att du redde ut det hela! :)
Viktor Den Store

2013-05-21 @ 20:50:36
Postat av: Alexandra

Ett år närmare döden, grattis :) Tycker smyckeskollektionen lät lite lame dock..

Svar: Tack! Så du menar att jag borde skapa en egen smyckeskollektion? Den skulle nog sälja så dåligt att den inte säljer alls :(
Viktor Den Store

2013-05-22 @ 17:01:58
Postat av: Alexandra

Haha nej jag menar att du inte borde göra det, alla grejer före var ju drömbra liksom så kommer smyckeskollektionen och förstör allt..

Svar: haha, vi har lite olika åsikt om vad som är drömbra :P
Viktor Den Store

2013-05-22 @ 17:29:20
Postat av: Alexandra

hahaha, jag kanske var liite ironisk :)

Svar: Men ändå bara liite?! :D
Viktor Den Store

2013-05-22 @ 17:55:17
Postat av: whoop

Ska du inte sätta på Dessie också, bara för att? haha!

Svar: Det vill jag inte ens skämta om...
Viktor Den Store

2013-05-22 @ 22:09:25
Postat av: whoop

Bör hon inte straffknullas då för att hon är så slut i huvudet? haha!!

Svar: Jag vill inte ens vara i samma rum som henne...
Viktor Den Store

2013-05-22 @ 23:13:06
Postat av: whoop

Det vet jag, därför det var kul att retas ;)

Svar: taaaaskigt!
Viktor Den Store

2013-05-23 @ 08:22:33
Postat av: batman

Helvete, detta blogginlägg hann jag missa. Kanske på grund av att vi fyller år samtidigt. Grattis i efterskott!

Svar: Grattis i efterskott du med då! :)
Viktor Den Store

2013-05-23 @ 15:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0