Hur en lime smakar?



Jag vet att du undrat, det har vi alla gjort. Hur smakar egentligen en lime? Är den surare än en citron? Lugn bara, jag har svaret på alla frågor.

Jag, som är en komplett idiot, umgås bara med idioter. Detta ledde till att jag och mina idotiska kompisar valde att ha ett filmrace. Eftersom vi alltid brukar drabbas av extrem tristess varje gång vi har ett filmrace bestämde vi oss för att den som först somnade skulle tvingas äta en lime. Om alla, mot förmodan, skulle hålla sig vakna, var alla tvungna att äta den "delikata" frukten.

Det hela slutade i att ingen ens var nära att somna, så vi fick alla trycka i oss en grön smakbomb. Efter ett fåtal minuters intensivt skalande var det så dags. Vi stoppade frukten i munnen samtidigt, och reaktionen var tämligen omedelbar. Salivkörtlarna jobbade så hårt att det gjorde ont, och hela munnen slog mer eller mindre knut på sig själv. Likt en reflex på den bisarra smaken bedövades dock munnen snart, vilket gör att en citron nog kan uppfattas som surare. Det största problemet med en lime är att den har en enorm mängd fruktkött. Riktigt äckligt och segt fruktkött. Den bästa beskrivningen är nog att det är som att tugga på ett bildäck. Efter ett tag har man fått i sig all saft, och då har man bara en stor seg boll kvar i munnen och man får verkligen jobba käken ur led för att kunna sönderdela den sega massan.

Detta i kombination med att man börjar gråta under själva skalandeprocessen, samt att det gör ont så in i helvete att få in saften i ett öppet sår, gör att limeätande inte är att rekommendera. Speciellt inte eftersom en utav oss var nära att spy efter förtäringen.

Lime får 2/10 i frambringad njutning.

Kommentarer
Postat av: angelica

haha, klockrent!

2009-08-12 @ 14:50:51
URL: http://angelicafransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0