Borta bäst, men hemma skönt

Nu var man hemma efter sex dagars otroliga äventyr på "soliga" öland. Mycket har gjorts och lite har hänt, eller?

bilresan ner var riktigt kul. Vi körde frågesport vilket var riktigt kul. Vi stannade och åt på McOrvars, tror jag stället hette. Rikigt skit var det, och maten var detsamma. Så vill ni äta bajs, stanna vid McOrvars vid Norrköping. Väl framme var det bara att packa upp och sedan dra och handla mat. Tom och Jerry kex är något överkunsumerat efter dessa dagar. 

I fredags var det fest! Då jävlar körde vi hårt, och med vi menar jag mig själv och min lever. Vi gick till Harry's där, av någon skum anledning, The Poodles hade ett gigg. 150 jävla kronor kostade inträdet, vilket var insane! Men vi backar några sekunder och ser hur kvällen började. Jag har några bekanta som vi lånade en stuga av då vi inte orkade åka hem till Viktors ställe som var mitt i ingenstans. Vi satt och drack lite och drog sedan till bussen. När vi kliver på bussen säger Micke, aka fjanten, "Tjena! Jag ska till Borgholm" varpå busschauffören svarar "Okej, åker ni alla tre eller?". Fjanten svarar "Ja, men jag åker själv. Jag ska till Borgholm". Busschauffören tittar fundersamt på oss och undrar om vi är helt bakom flötet. Han säger att det är billigare att åka alla tre på samma biljett, och fjanten svarar "Okej, men jag åker själv till Borgholm". Då rycker jag in och frågar vad priset blir. Priset att åka själv: 12 kronor. Priset att åka alla tre på samma biljett: 30. Vi sparade hela sex kronor! Helt otroligt!

Vi kommer in och går lugnt till Harry's. Där ser vi att priset är så sjukt fucked átt man nästan började gråta jellybeans. Fjanten går fram och ställer frågan "Är ni seriösa med priset?" och vakten svarar "Ja. the Poodles spelar här idag". Fjanten ställer földfrågan "Är dom bra då?" och vi får svaret "Ja, dom spelar ju här!". 

Det sista jag kommer ihåg är att fjanten och viktor spelar biljard mot några. Jag vart utslängd vid 01:30 och de infödda invånarna på Öland sa att det var riktigt bra jobbat, då jag troligen var den första någonsin att bli utslängd.
Restrerande av resan ägnades åt att äta glass på den Italienska glassbaren i Boorgholm, titta Band of Brothers samt äta Tom och Jerry kex och dricka cola och fanta. Vi köpte så många cola och fanta att vi hade 10 coca cola glas i slutet, för om man köpte fyra cola eller fanta eller blandade fick man tre glas. Som hittat!

Jag åkte dock hem själv idag, då jag ska hälsa på min flickvän på hennes landställe och på söndag ska jag på Stockholm Jazz Festival, vilket kommer bli grymt!




Go with the flow, in motion with the ocean. Peace! //Mulla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0