Fotboll är varmt...

Idag var jag uppe omåttligt tidigt, allt för att kunna utöva den ädla sporten fotboll. Jag och brorsan begav oss med flammande tomaten (finbilen) till Skarpnäck där ytterligare två utövare fanns att tillgå. Vi belägrade en fjärdedel av konstgräsplanen och drog igång en två mot två match. Janssons mot de andra två tjomarna.

Efter ungefär 30 minuter insåg vi att vi nog aldrig varit närmare döden än nu. Hettan var olidlig och våra ryggar började mer och mer likna vattenfall. Vi tog en kort vattenpaus, tur att vi hade med oss 6 liter vatten, innan vi fortsatte. Spelet gick vidare och vi varvade spel med vattenpauser. Jag och storebror Jansson briljerade med kortpassningsspel, bra rörelse och långbollar. Vår briljanta teknik visade sig snart tära hårt på motståndet, som begärde att vi skulle spela volleykick istället.

Även där briljerade vi och i frustration över hur utspelade de andra två tjomarna var, blev det nu istället blixten som gällde. Ni får gärna gissa hur det gick där, men jag kan säga så mycket som att JAG VAR BÄST.

Därefter blev det för outhärdligt varmt eftersom vattnet vi hade med oss nu uppnådde smått odrickbara 50 grader.

Janssons begav sig istället till Abbes Grillbar för att avnjuta en hamburgertallrik, innan det var dags att dra sig hemmåt. Nu ska jag fan ta siesta, det är jag värd...

Kan avsluta med en ny dikt, eftersom det är lite av min grej:

Passa bollen ropar Per
"Nej, nej, nej inte där"
Men ack, försent det hörs ett kras
Bollen har krossat ett fönster av glas
En gubbe kommer ut med geväret i hand
skjuter en salva och träffar Pers tand
"Vad gör du ditt as" ropar Per i falsett
"Din jävla boll förstörde min omelett"
"Gör bara en ny" replikerade Per
"Din satans unge smaka gevär"
Gubben sköt mot Pers ben, han avfyrade fler
nu kan Per aldrig spela fotboll mer...


Don't Stop Believing, Hold On To That Feeling // Eder Allsmäktige: Viktor "Den Store" Jansson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0