Auto Tune kommer döda musikindustrin

Jag förstår inte hur folk kan vara positivt inställda till hela den nya generationens artiser som endast når toppen på grund av sitt utseende. 90% av dagens artister kan ju inte ens sjunga, utan kan tacka hela sin musikaliska framgång på folket som skriver texterna, sitt utseende och framförallt Auto Tune. RnB verkar ta över musikbranschen mer och mer, och konkurrerar på så vis ut de riktiga musikerna, som skriver sina egna låtar och sjunger med sin riktiga röst. Och allt detta på grund av denna jävla idiotuppfinning vid namn Auto Tune. 

Det är en skandal att usla skräpartister, så som Usher eller Kanye West, får lika mycket eller till och med mer uppmärksamhet än övermusikaliska typer som exemeplvis Dave Grohl eller Eddie Vedder. Det är en jävla skandal.

Jag förstår helt ärligt inte hur folk kan lyssna på sådan usel musik. Jag förstår till och med inte hur man kan kalla det för musik. Musik är någonting som skapas av instrument och den mänskliga rösten, inte något jävla datorprogram som kan förvandla den falskaste av falsksång till Pavarottis ljuva stämma.

Nej, sluta supporta alla hiphop/rnb-artister och ge istället ert stöd till de riktigt begåvade typerna. Fortsätter dagens utvecklingskurva kommer snart musikalitet inte ens att belönas, utan det enda som räknas är en attraherande look, och då är vi riktigt illa ute.


Kommentarer
Postat av: Joel

NU är du ute och cyklar viktor, delar av vad du skriver stämmer inte alls. Jag vet att du inte gillar genren....där tare stopp

2009-10-30 @ 01:41:02
Postat av: Viktor Den Store

Det mesta stämmer ju oerhört väl. Dessutom är det tillåtet att ta fakta från sin fantasi, det har jag alltid gjort!

2009-10-30 @ 02:53:56
URL: http://ettpaeron.blogg.se/
Postat av: qwerty

Vocaloid is the new autotune!

2009-11-02 @ 10:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0