Ingenting att skriva om

Jag kan inte komma på någonting vettigt (läs: ovettigt) att skriva om. Det är helt tomt. Min i vanliga fall outtröttliga fantasi är som strandsatt på en öde ö långt borta i ett främmande hav. Det står helt stilla i mitt huvud, som i vanliga fall brukar överösas med totalt korkade idéer som helt saknar mening eller sammanhang. Jag har tråkigt och funderar på vad denna kväll ska sluta med.

Kanske att man skulle dra ut på stan och sticka ner någon... Men det är nog ingen bra idé. Ska jag bli kriminell så borde jag nog börja i någon annan ände än mord. Kanske någonting mer organiserat och genomtänkt. Jag kanske skulle starta en sekt. Ja, det är ju bra. Jag ska fan starta en sekt som totalt ska hjärntvätta alla medlemmar, som sedan kommer lyda min minsta vink. Jag kommer ha en arme med små sektmedlemmar som springer runt och utför alla sysslor jag kan komma på. På så vis behöver jag ju inte ens vara kriminell själv längre.

Det enda som saknas är ju att sekten måste ha en korkad idé och ett fett namn. Jag tror jag ska lura i mina kommande sektmedlemmar att vi snart kommer att bli upphämtade av tomten i sin släde. Han ska ta oss till ett paradisland där det är jul året om, Arne Weise är konstant på TV och vädret är inte kallt och snöigt utan tropiskt och fuktigt. Det är ju strålande. Vi ska dyrka saftiga frukter och pinnar som är väldigt raka. Vi ska endast livnära oss på rostat bröd med marmelad, förutom på söndagar då vi beställer pizza. Vi ska dessutom samlas varje dag klockan 15:00 för att träna på ett riverdancenummer som ska öka gruppen sammanhållning.

För att denna profetia ska infalla krävs det dock att medlemmarna verkligen litar på mig, och gör precis som jag säger. Tillsammans ska vi sätta världen i skräck genom en rad bankrån, politiska mord och chockhöjda priser på snabbmat. Oj jag känner redan nu hur spektakulärt det kommer att bli. Jag kommer ju för tusan att härska över världen om min lilla sekt kommer till liv.

Nu är det bara namnet som saknas. Det är ju riktigt svårt. Man vill ju ha ett coolt namn, men samtidigt inte sådär övercoolt så att det blir töntig. Det är ju en balansakt att välja namn, för antingen blir det ju för mesigt eller för hårt. Falcon Group of Terror är ju exempelvis lite töntigt för att det är så coolt, medan exempelvis Pillow of Snow nästan blir lite gay eftersom det är så ocoolt. Det måste vara någonting mitt emellan, något som är så random och briljant, så mellanhäftigt att det blir superhäftigt... Nu har jag det. Dolphs Ariska Brödraskap... Det är perfekt, det klingar underbart!

Då så. Jag ska sätta min plan i verket. Finns det någon som vill gå med i min nya sekt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0