Sängvätare med narkolepsi?

Ytterligare en mycket intressant tanke lyckades idag leta sig in i min hjärna. Jag satt och funderade lite kring livet i stort och över hur mycket jag sover. Jag började fundera över om jag möjligtvis är narkoleptisk, men avskärmade snabbt den tanken då jag ju faktiskt kan kontrollera när jag ska somna. Någonstans i bakgrunden under mina stora grubbleriers mest intensiva stunder hörde jag dock ordet "sängvätare" i fjärran. Jag vet inte vem som sa det eller  i vilket sammanhang, men jag hörde i alla fall, klart som den klaraste av decembernätter, ordet "sängvätare".

Min hjärna började genast jobba på högvarv och sammansatte de två orden som varit i centrum för min fantasis arbete under de senaste minuterna. Kan man vara en sängvätare, dvs en person som kissar på sig i sömnen, och samtidigt narkoleptisk?

Det vore ju oerhört konstigt, men samtidigt helfestligt. Tänk dig själv en person som helt plötsligt bara somnar, och så kombinerar han/hon det med att pissa ner sig. Hela tiden. Det vore ju fantastiskt kul, men samtidigt lite sorgligt. Vilket helvete med att hålla lägenheten ren man skulle ha. Det skulle ju lukta kiss överallt och möblerna skulle väl bli vattenskadade till slut.

Det är ju uppenbarligen en omåttligt intressant kombination med narkolepsi och sängvätning. Man undrar ju om det finns eller har funnits någon sådan person, eller om det bara är min fantasi som återigen kommer på de mest idiotiska av saker. Spännande är det ju i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0