Jag HATAR foppatofflor!

Alltid när jag går och köper skor så tar det, trots att klädshopping troligen är det tråkigaste som finns, en evighet. Det finns helt enkelt inga snygga skor. Däremot så finns en hel uppsjö med gräsligt fula skor och man undrar givetvis om folk är i total avsaknad av smak, eftersom 95% helt enkelt måste gå i fula skor med det utbud som finns. När man väl har gjort denna lite snabba överläggning i huvudet så kan man omöjligt undgå att försöka styrka sin teori genom att titta på vad folk har tryckt in sina fötter i.

Mitt resonemang kom alltså fram till att nästan alla bör gå klädda i rejält äcklande fulpjuck, men jag hade fel. Visst är det så att många går runt i skor som jag inte ens hade varit iklädd om jag var tvingad att vandra över glödande kol, men det är tamejfan ännu fler människor som har trätt på sig ett par överfula foppatofflor. Man måste bara fråga sig vad dessa människor håller på med. Ser de inte sina fötter? Ser de inte sina skor? Någon av dessa två frågor måste ju ha svaret "nej", för annars är det totalt obegripligt hur någon frivilligt kan stoppa in foten i denna vidriga gummiskapelse. Foppatofflan är nämligen det mest motbjudande klädesplagg som någonsin skapats.



Inte nog med att den ser obekväm ut, den är dessutom den absolut största formgivningsmissen som någonsin har producerats. Att ens skapa en sko som ser så hutlöst avtändande ut är en bragd i sig, för det är nämligen helt omöjligt. Jag hade hellre trampat i krossat glas än att gå omkring i foppatofflor. Jag hade hellre slipat fotsulorna med en slipmaskin än att klä mig i foppatofflor. Jag hade hellre sovit varje dag resten av mitt liv iklädd moonboots än att förpesta mina fötter med denna ohyra. Så extremt fula och spyframkallande är de.

Tyvärr så slutar inte min aggression här. Inte nog med att man ska tvingas bli arg när man ser en fullt frisk vuxen människa gå klädd i dessa groteska skor, man måste även se deras stackars barn försöka springa runt och leka i dessa otympliga gummiplattor. Deras barn. Små snoriga ungar som inte vill annat än att ha på sig ett par supersnygga gympadojer, men istället tvingas klampa runt i en sko som är ungefär lika inbjudande till sommarlek som ett par pjäxor. Snälla foppatoffle-älskare, tänk lite på hur det är att vara barn. Snälla tänk lite på hur det är för oss stackare som måste se er spatsera fram i dessa fruktansvärda plastpjuck. Snälla tänk på mig, jag HATAR foppatofflor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!

ställ en fråga, lovar att svara ärligt!



2010-07-01 @ 13:53:31
URL: http://filipppadanell.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ful

2010-07-01 @ 13:56:27
Postat av: AmmiOfSweden

Hej sötnos (:

Vad med och tävla om att bli veckans blogg hos mig.

Du skriver bara Jag är med



Tävlingen avslutas 21.00 ikväll

Kramis <3

2010-07-01 @ 14:51:58
URL: http://ammis.se
Postat av: Bloggar24.

Bloggar24, här hittar du det senaste inom bloggvärlden som skvaller + massa annat!

2010-07-01 @ 22:49:42
URL: http://bloggar24.wordpress.com
Postat av: MOLLYSLIV

Godnatt och sov gott! :)

2010-07-01 @ 23:34:53
URL: http://mollysliv.blogg.se/
Postat av: Smekizz

Fin blogg, har en tävling på min blogg nu. Så om du vill vara med om att tävla om att bli veckansblogg gå in på min blogg så kommer du att få veta mer om tävlingen



http://smekizz.blogg.se

http://smekizz.blogg.se

2010-07-02 @ 18:46:43
URL: http://smekizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0