Dessie ÄR ett nötskal

Rubriken skulle kunna vara löpsedeln från vilken tidning som helst, om det inte vore för att det ju inte är en nyhet. Vi vet ju alla att Dessie ligger på samma IQ-nivå som en lätt efterbliven silverfisk. Hennes fantastiska snedsteg och omåttligt korkade bravader bjuder oss på många känslor, bland annat ursinnig ilska, men framförallt skratt i mängder. I många fall är hennes liv lite som att se en full apa försöka sig på någonting den absolut inte klarar av. Men till skillnad från en full apa så verkar Dessie inte ha någon som helst skam i kroppen. I de fall där apan hade skämts något så oändligt så att det skulle smitta av sig på hans apkompisar så fortsätter Dessie istället som om ingenting hade hänt, eller ännu värre - bygger på det pinsamma lite extra.

Ta bara hennes senaste snedsteg, och när jag säger snedsteg menar jag i det här fallet skutt utför ett stup: Dessies nya T-shirt. Först och främst ser den ut som en säck. Fast nu var jag inte rättvis mot säcken, för en säck är ju faktiskt mycket funktionell då man både kan fylla den med saker och använda den som regnskydd. Dessutom är den billig, till skillnad från Dessies tyg och trådslösande trasa. 400 spänn ska hon ha för den, vilket man kan tycka borde vara tillräckligt för att en del av trycket ska vara gjort i smaragd, men så är det ju givetvis inte. Det som dock gör att trycket ändå sticker ut från mändgen är ju den alldeles fantastisk talanglösa felstavningen.



"I don't read blogs I have to much to do". Varför stoppade ingen tröjan innan den gick i tryck och påpekade för den förvirrade lilla flickan att hennes engelskakunskaper överträffas av den tidigare nämnda apans? Kanske för att människan insåg hur makalöst skoj det skulle bli när Dessie sedan lanserade T-shirten, för det blev ju faktiskt så kul att man nästan kissade på sig lite. Men det tar dock inte slut här.

Kort efter att Dessie skrivit inlägget där bilderna på T-shirten publicerades fullständigen flödade det in kommentarer på hennes blogg om det pinsamma misstaget. Dessie läste nog texten på tröjan ytterligare en gång och försökte identifiera felet, men eftersom hon inte kan engelska så hjälpte ju det föga. Några ytterligare kommentarer rasar in, och tack vare att Dessie trots allt verkar ha någon form av inlärningsförmåga, även om den är dålig, så lyckas hon till slut förstå att folk anser att ordet "to" ska vara "too". Man kan ana att paniken stiger när Dessie sitter där i sin nya, fula, svindyra T-shirtsäck. Svetten börjar lacka i pannan, men Dessie vägrar ge upp. Det kan ju fortfarande vara så att hela världens befolkning har fel och hon har rätt, så hon ger den fullständigt orealistiska teorin en chans.

Hon surfar in på google, letar upp närmaste engelskaöversättnings-sida och knappar in "to do". Svaret kommer tämligen fort - "to do" betyder att göra. Dessie känner hur paniken släpper. "Jag har ju haft rätt och alla andra fel", tänker hon och ler nöjt. En snabb screenshot på översättningssidan senare så postas ett nytt inlägg med rubriken "Kan folk inte engelska eller?!".

Jo, Dessie. Folk kan engelska, men du verkar varken kunna läsa svenska eller skriva engelska. Du lyckades med den fanstastiska bedriften att översätta fel ord, och försökte sedan knäppa folket på näsan, trots att det enda du gjort är att bygga på vetskapen om att du nog inte är den skarpaste kniven i lådan. Lampan kanske lyser, men ingen är hemma. Det var oerhört synd att Dessie väldigt fort tog bort det andra inlägget, ni vet det med rubriken "Kan folk inte engelska?!", för när det postades förvandlades en riktigt tråkig dag till en av årets roligaste. Man får väl anta att Dessies Manager ringde upp och bad henne ta bort inlägget illa kvickt innan mer skada var skedd. Nåja, det var kul så länge det varade.

btw: Om någon vill köpa en svart säck med för stort hål för huvudet så kan jag klippa till en sopsäck för en tia. Vill ni ha tryck på kan jag rita något snyggt också.

Kommentarer
Postat av: sara hansson

haha riktigt bra skrivit!! haha

2011-12-05 @ 17:57:44
URL: http://shansson.blogg.se/
Postat av: Desirée Nilsson

känner du dig duktig på skriva?? rätta din text så ser du dina stavfel istället för att hacka på mina, ;) ett tips lätt & lagom

2011-12-11 @ 18:09:08
URL: http://desireenilsson.se
Postat av: Viktor Den Store

Jag gör det när jag börjar ge ut mina texter som tryck på t-shirtar...

2011-12-11 @ 22:01:14
URL: http://ettpaeron.blogg.se/
Postat av: ~ Gutefotografen, bilder som håller måttet

Herre min skapare vad du är bra på att formulera dig i ord. Jag är väldigt imponerad. Den där jävla Dessie försker alldeles för mycket och själv stavar hon ju som en efterbliven sopkvast och hennes grammatik är så dålig så den vill jag inte ens kommentera.



btw, den där kommentaren hon slängde in där uppe får henne att framstå som ännu mer efterbliven än vad jag trodde innan. Du skriver helt otroligt bra och hon tålde visst inte det. Jag ska nog fortsätta läsa din blogg, jag kommer nog lära mig ett och annat om det svenska språket bugar.

2011-12-17 @ 02:57:54
URL: http://gutefotografen.blogg.se/
Postat av: zara

Grymt bra skrivet! (y)

2011-12-23 @ 21:38:36
Postat av: emilie

hahahhah jag dör! Så otroligt bra skrivet. "Dessie" (som förövrigt är ett otroligt töntigt smeknamn) måste tamefan vara den mest korkade personen som går på denna jord.

2011-12-26 @ 19:42:15
Postat av: ebba

hahah det måste nog ha varit den mest korkade felstavningen ever. VEM lät den gå i tryck från första början liksom? Hon borde ha någon myndig som korrekturläser allt hon vill trycka på tröjor.. Just sayin liksom! ;) Måste ju ha varit dyrt att trycka upp felstavade tröjor, som man sedan måste bränna upp innan man gör nya!

2012-01-05 @ 16:14:05
URL: http://recensent.blogg.se/
Postat av: Jejje

Du verkar verkligen ogilla Dessie , varför ?

Hon är inte direkt min idol heller , bara nyfiken!

2012-01-17 @ 11:44:41
URL: http://baarajenniiifer.blogg.se/
Postat av: Viktor Den Store

@Jejje, för att hon är en usel förebild för unga tjejer, och dessutom vet hon inte sina egna begränsningar vilket gör det hela så mycket värre. Dessutom är hon korkad och säger emot sig själv konstant. Kort och gott så bidrar hon till ett sämre Sverige.

2012-01-17 @ 16:13:26
URL: http://ettpaeron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0