Jag HATAR Siba

År 2005 satt Sibas VD Fabian Bengtsson kidnappad, instängd i en ljudisolerad låda, i ungefär två veckor. Kidnapparna krävde 50 miljoner kronor i utbyte mot Bengtsson, men deras lömska plan gick käpprätt åt helvete och Bengtsson fick återigen se dagens ljus. Ett hemskt brott kan tyckas, men vid närmare eftertanke kanske deras misslyckade försök snarare utfördes med tankar om mänsklighetens bästa, och inte i desperation och penganöd? För idag betalar vi nämligen priset för att Fabian släpptes fri. Jag talar givetvis om Sibas absolut vidriga reklamkampanj som förpestar varenda komersiell TV-kanal som Sverige någonsin sett.



Fabian Bengtsson är hemsk. Siba är hemskt. Jag blir fullständigt galen av denna motbjudande extremusla reklam. Fabian Bengtssons monumentalt överdrivna göteborgsdialekt skär som knivar i öronen, och hela hans gräsliga uppsyn får magen att vända sig ut och in. Han ser ut som en idiot i varenda bildruta och hans försök till att underhålla och få oss till skratt är skrattretande, på helt fel sätt. Nej, ärligt talat så var 50 miljoner ett rimligt pris. Kanske inte för Fabians familj att betala, men för oss övriga svenskar. För kidnapparna borde faktiskt helgonförklaras eftersom de faktiskt lyckades tysta Fabian Bengtsson i två veckors tid. Därav står vi i evig tacksamhetsskuld till dessa briljanta medmänniskor som offrade sex respektive tio år i fängelse för att vi skulle slippa en av västvärldens värsta människor. Det om något är värt 50 miljoner kronor.

Kommentarer
Postat av: Bertil

Jag instämmer fullt ut, Vilken eländigt jobbig mäniska. Säger bara bojkotta Sibba, sista gången jag och alla jag talat med satt sin fot där.

2011-12-19 @ 19:26:44
Postat av: Sofhi

Orka hänga upp sig på reklam...

Jag vet att du skämtar men det ser så magstarkt ut att skriva att kidnapparna borde helgonförklaras..



Förresten. Mannen fick som han ville. Siba är omtalat.

På gott och på ont.



2011-12-21 @ 19:28:23
URL: http://kompulsiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0