Vid liv efter helveteshelgen

Som rubriken antyder så är jag i liv efter nördigheternas nördhelg. Precis enligt planen spelade vi som besatta nästan hela helgen, med undantag för ett kort besök vid Skogskyrkogården för att besöka minneslunden. Kosten bestod av alla tänkbara onyttigheter, och sammanlagt pressade vi nog i oss pepparkakor, chips, bullar och must till ett värde av 400 kronor var. Tjockisångesten var således total, vilket gjorde att jag iscensatte min lömska plan att fly och träna. Det blev visserligen så sent att jag inte längre tränade sent, utan snarare tidigt, men det var nödvändigt för min överlevnad.

Rent spelmässigt var dock hela helgen en besvikelse eftersom vi inte hade planerat tillräckligt noga. Assassins Creed 3 består nämligen av en huvudkampanj såväl som en hel uppsjö med sidouppdrag. Vi kan kort och gott säga att vi till en början gjorde alldeles för många sidouppdrag, vilket fick som följd att vi i slutet fick panikspela kampanjen för att hinna klart. Och klart hann vi väl knappast egentligen. Visserligen fick vi se eftertexterna, men i själva verket klarade vi inte mycket mer än 60% av spelet. Hur som helst var helgen både rolig och hemsk på samma gång. Klart är i alla fall att jag inte kommer dricka en enda droppe must innan December nu. För det är olagligt utan undantagstillstånd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0