Varför säger folk ressigör?!

Nu får det bannemej vara nog. Att folk i allmänhet är språkligt obegåvade å det grövsta, det visste vi väl, men när typ 50% av alla människor säger ressigör, då har det gått för långt. Det heter REGISSÖR, ingenting annat. Hur svårt kan det egentligen vara?! Om du är en sån där enorm idiot som inte förstår skillnaden så råder jag dig att läsa nedan. Jag kommer nämligen reda ut det hela så att det i framtiden aldrig i helvete kan finnas några tvivel.

Vi kan ju konstatera att folk antingen säger rätt, dvs regissör, eller ressigör. Några andra alternativ har jag aldrig hört talas om. Detta är dock till idioternas fördel eftersom det eliminerar massvis med felalternativ. Det finns alltså bara två val, vilket rimligen borde göra det hela mycket enkelt att hålla reda på. Men tydligen inte. Därför bryter jag härmed ner det på den absolut lägsta intelligensnivån som jag ens kan komma nära utan att min egen hjärna flyr min kropp.

Vad sysslar människan i fråga med - Är det regi eller ressi?
Är du fortfarande osäker? Då råder jag dig att hoppa från ett fönster eller något, för livet kommer bli bra mycket svårare än att skilja på ett riktigt ord och ett ord som inte finns. REGI sysslar en REGISSÖR med. Ressi sysslar inte en ressigör med, för ressi finns inte, och det gör inte ressigören heller.

Nu hoppas jag att ni alla fattar detta otroligt grundläggande. Kom ihåg ordet regissör och vaska ordet ressigör. Det är inte svårt. Och om du trots detta träffar på en människa som säger ressigör och inte regissör - SNÄLLA kontakta mig. Jag är i extremt behov av att sänka den jäveln...

Det här är Christopher Nolan. Han är en känd REGISSÖR!!!

Kommentarer
Postat av: C.

Haha, underbart inlägg. Det är som folk som säger igenkligen istället för egentligen. Och pogram istället för program. Väldigt störande!

Svar: Ja, man blir ju jävligt trött på såna puckon...
Viktor Den Store

2012-10-28 @ 18:06:13
Postat av: Anonym

har även hört "tarrik" istället för tallrik.. haha så fult! XD

Svar: Det är fucked up...
Viktor Den Store

2012-10-30 @ 16:28:34
Postat av: Amanda

En annan variant är när folk säger DeKtektiv istället för Detektiv. Fruktansvärt IQ-befriat...

Svar: Ja, det finns massvis med exempel. Man blir trött...
Viktor Den Store

2012-10-30 @ 19:16:11
Postat av: Linnea

Haha, vad umgås du med för folk egentligen? Har aldrig hört någon uttala det ressigör haha, det låter ju helt vrickat?! Har man inte svenska i skolan idag?

Svar: Det är inte bara folk jag umgås med, utan ibland ser jag det till och med på TV. Den svenska skolan är överlag direkt urusel och betygssystemet har totalkraschat...
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 19:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0