När jag gjorde en "Ralf Edström"

Året var 2011. Jag och min gode vän Viktor befann oss i Cairns, Australien. Vi hade varit ute och rest ett tag vid tidpunkten och vi hade då inte haft tur med vädret. Vi hade hoppats på att Australien skulle kunna bjuda på bättre väder, men det som skulle inträffa härnäst vart nästan för mycket.
 
Så vi sitter och har det bra i den lilla staden Cairns i Austrlien. Cairns ligger på östkusten som oftast drabbas av cykloner. Just detta år var det extremt många cykloner på en gång. Cairns brukade av någon anledning alltid komma undan. Men eftersom jag och Viktor hade haft sådan otrolig otur med vädret hela resan förstod vi nästan att vi skulle stöta på en cyklon. Och visst stämde det. Vi snappade upp att en stor cyklon höll på att bildas utanför kusten, men ingen visste riktigt hur stor den skulle bli eller vart den skulle slå till.
 
Jag hittade en sida med hobby metrologer som satt och diskuterade cyklonen och vart den skulle slå till. Enligt många skulle det bli en stor cyklon som skulle slå till i lilla staden Tully och att Cairns skulle klara sig. Nyehterna däremot sa något annat. Dom trodde att Cairns skulle råka illa ut och sa att Cairns inte var byggd för sådana stormar. 
 
Ett par dagar gick utan att vi egentligen hade tänkt så jätte mycket på cyklonen och det var då jag såg det på Aftonhoran. De rapporterade om cyklonen och jag såg min chans. Eftersom Aftonhoran gärna vill ha bra info från folk på plats bestämde jag mig för att dra iväg ett mail till personen som skrivit nyheten. Fick svar om att hon uppskattade informationen och skrev att jag gärna fick fortsätta förse henne med information, vilket jag fortsatte göra bara för att. När cyklonen väl började närma sig insåg man plötsligt att detta var den värsta cyklonen man sett någonsin i Australien. Jag och Viktor började väl inse att vi kanske skulle ta detta lite mer seriöst än vad vi hade gjort. Vi följde råden och försåg oss med mat, och köpte även Goon (fulvin) och öl. Samma dag som cyklonen var beräknad att komma in över land bad den snälla journalisten på Aftonhoran mig om mitt Austrliensiska telefonnummer för att kunna göra en intervju. Redan på morgonen hade vi fått en glas Goon (fulvin) och på vårt hostel hade dom något som de kallade för "Cyclone Party". Detta resulterade i att jag började bli lite små lullig redan i början på dagen och när jag väl gjorde intervjun med Aftonhoran så blev det rätt så kul. Jag och Viktor valde att skicka en otroligt ful bild och sen när dom väl hade publicerat artikeln hade jag blevit så felcitrerad. Intervjun hittar ni här.
 
Efter intvjun började det roliga. Jag fick ha en liveintervju på Aftonhoran, TV4 ringde och bad om en intervju men det bästa var att Sveriges Radio ringde och frågade om jag ville vara med i P4 Extra, Live. Jag kunde inte tacka nej. Jag skrattade lite åt det hela då det började med att se hur långt man kunde ta en nyhet, och det slutar med att man får vara med live i P4 Extra. Jag började känna av alkoholen, och det blev blev inte bättre av att några tyskar som vi träffat valde att supa ner oss totalt med Goonet (fulvinet) vi köpt. Ja, jag behöver nog inte säga så mycket mer än att jag och Viktor vart ganska packade, och intervjun den gjorde jag full. Jag har alltså genomfört en intervju, live på radio, med Lotta Bromé, full som fan. Jag kommer inte ihåg något av vad jag har sagt. När jag vaknade dagen efter skrattade jag lite åt mig själv och hela händelsen.
 
Ni kan lyssna på klippet här, men spola fram till 35:50 då intervjun med mig kommer. Och den palmen jag pratar om, ja det var en buske.
 
Tack för mig
Mulla Omar

Kommentarer
Postat av: JP

Hahaha, jag döööör 😂😂😂
Palmen har vält, men rökarna kunde gå ut för de var tvugna. Och att Lotta kunde fortsätta att låta så jävla allvarlig, det slår ju allt.
Snälla, berätta fler anekdoter från era resor, they make my days.

Och du Philip, är det ok om jag fortfarande kallar dig Mulla Omar? 😉

2013-08-27 @ 13:11:14
Postat av: Mulla Omar

Självfallet är det okej. Varför skulle det inte vara okej?

2013-08-27 @ 15:52:34
Postat av: Mulla Omar

Och Jenny, antar att detsamma gäller att jag ska fortsätta kalla dig JP.

2013-08-27 @ 16:56:50
Postat av: JP

Haha, 👍

2013-08-28 @ 08:09:24
Postat av: Mulla Omar

Jag vet mer än vad jag borde kan jag ju säga

2013-08-28 @ 09:08:35
Postat av: JP

Du får veta vad du vill. Det är ok.

2013-08-28 @ 17:25:47
Postat av: Mulla Omar

^_^ Varför har du inte skrivit något på din blogg sen din födelsedag?

2013-08-28 @ 17:56:33
Postat av: JP

Orkar inte. Skiter i det, helt enkelt.

2013-08-28 @ 18:20:45
Postat av: Mulla Omar

Ja jag skriver ju inte heller så mycket

2013-08-28 @ 18:40:52
Postat av: JP

Har du egen blogg? Adress?

2013-08-29 @ 07:14:28
Postat av: Mulla Omar

ettpaeron.blogg.se ^_^

2013-08-29 @ 09:15:08
Postat av: JP

Egen frågade jag efter. Det är väl Viktors kommentatorsfält vi terroriserar, eller?

2013-08-29 @ 10:19:30
Postat av: Mulla Omar

Jag startade bloggen tillsammans med Viktor. Jag har aldrig varit en bloggare och sket i den. Viktor tog hand om bloggen och det blev mer hans. Har för mig att jag gjorde det absolut första inlägget :) Det handlade om att jag och Viktor skulle upp till Hammarbybacken och kolla på soluppgången.

2013-08-29 @ 12:14:44
Postat av: JP

Ooookej. Jamendåså.

2013-08-29 @ 14:35:24
Postat av: Wallaby

Cairns ligger inte på västkusten :)

2013-08-30 @ 10:15:25
Postat av: Mulla Omar

Nej jag kom på det med men har inte orkat ändra på det.

2013-08-30 @ 11:16:36
Postat av: Mulla Omar

Och nu var det ändrat ^_^

2013-08-30 @ 11:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0