Jag har ett sår på knät

God afton kära bloggläsare. Bloggläsare är för övrigt ett mycket intressant ord, för jag undrar hur många av mina besökare som faktiskt läser den nonsens jag producerar. 50% känns som ett drömscenario. Men det hör egentligen inte hit. Idag tänkte jag nämligen bjuda på mitt absolut sämsta inlägg hittills, genom att lite kort diskutera min manlighet och enorma smärttålighet, som under de senaste dagarna har förbluffat mig något enormt. Denna smärttålighet har nämligen tillsammans med slarv av nyttjandet av det sinne som är kopplat till ögonen lett till någonting underligt.

I lördags spelade jag nämligen fotbollsmatch och tacklades gränslöst fult av en grinig gammal gubbe som jag på ett briljant sätt tagit bollen av. Han lackade ur och klippte mina ben på ett regelvidrigt sätt, vilket som tur var renderade i en frispark. Men en frispark var inte det enda resultatet av detta illdåd, då jag även fick ett mäktigt sår på knät som smärtade likt... något som smärtar. Mycket.

När jag efter avslutad match lade ögonen på mitt ömmande knä möttes jag av denna, inte allt för skräckinjagande syn:
Notera att bilden blev både dålig, suddig och får mitt knä att se helt knäsigt(hah!) ut.

Trots detta lilla skrapsår var smärtan vid beröring olidlig, trots min gränslösa manlighet, vilket jag inte kunde förstå. Ett dygn gick, och den överdrivna smärtan för detta lilla skrubbsår minskade inte i styrka. Snarare tvärtom. Jag kunde verkligen inte begripa varför i hela helvete det gjorde så ont av ett sådant litet sår, och större delen av smärtan verkade inte ens komma från sårområdet. Och sen plötsligt, när jag som vanligt satt och nattgymmade, så uppenbarade sig lösningen. Följande syn mötte mig:
Beskåda och tyck synd om mig. Det gör så ont så ont. Typ som om någon försökt krossa mitt knä med en brinnande slägga.

Av någon anledning hade jag i närmare två dygn missat hela det sår som egentligen gjorde ont, och istället tittat på ett litet skitsår som knappt renderade i någon smärta. Knä-ppt va?! I framtiden ska jag beskåda mina skador lite mer noggrant. Riktiga män tål inte bara smärta, de vet även var den kommer ifrån!


Kommentarer
Postat av: Elise

Haha, är det inte lite så då att det ser värre ut än vad det känns? ^^ (Jag läser förövrigt, men oftast inte allt eftersom du skriver så innehållsrikt och smart och jag är en väldigt trött människa ^^)

Svar: Åh nej, det känns otroligt mycket mer än det ser ut! Det är en helt sinnessjuk smärta! :P
Viktor Den Store

2013-02-20 @ 16:13:52
URL: http://Furelisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0