Slår ett slag för en gammal goding

Eftersom jag härom veckan återigen hittade den film som så ofta förgyllt mina dagar, så kände jag att det vore lämpligt om jag postade den här. På så vis får även ni läsare ta del av en utav youtubes absolut bästa filmer någonsin. Jag talar givetvis om fenomenet "Afro Ninja", men inte bara den klassiska videon på den riktiga Afro-ninjan, utan videon som är fylld med flera tokdåliga ninjor.



Enligt ryktet så är ninjorna hämtade ur en auditionfilm till en nike-reklam som gjordes för evigheter sedan. Vetskapen om att dessa vilsa själar faktiskt på riktigt gjort en satsning för att få en stuntroll i någonting som ska visas på tv gör det hela så mycket bättre.

Jag älskar verkligen den här filmen, för allt är så bra med den. Inte nog med att ninjorna är fantastiskt dåliga, de har dessutom allesammans några repliker som man bara måste skratta hejdlöst åt. "I never lose!"-repliken är en instant classic, men trots den förträffliga repliken så överträffas han ändå av en annan ninja.

Mannen som på världens minst coola sätt vräker ur sig den fulländade one-linern "I hope you like pain" är i mitt tycke filmens riktiga stjärna. Hans replikleverans är mästerligt perfekt, och när den sedan efterföljs av de absolut stelaste och sämsta sparkarna som skådats sedan tidernas begynnelse så kan jag inte undgå att skratta. När hans balanssinne sedan sviker totalt, samtidigt som han spyr ut ytterligare ett "Eeehhh!" är det nästan så att man inte står ut längre. Denna man är bara för bra för att vara på riktigt!

Allt i denna film är verkligen av yppersta världsklass. Den riktiga afroninjans monsterflopp till bakåtvolt är ju som bekant känd över hela världen, och alla filmer som avslutas med att en tjock ninja misslyckas med att sparka sönder en planka, bara för att sedan ifrågasätta träslaget, är filmer som för evigt kommer förgylla den mänskliga vardagen. Dessa människor borde adlas. Gång på gång på gång!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Finns nog inget klipp jag skrattar så mkt åt! xD

Svar: Jag ska fan bli ninja när jag blir stor! :D
Viktor Den Store

2013-02-27 @ 17:00:07
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: JP

Amen faan vilka höjdare.

Svar: Man vill ju gärna bli en ninja när man ser det!
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 14:38:55
Postat av: JP

Om inte annat så KAN man ju bli en ninja efter att ha sett det där.

Svar: Ja, fast helst skulle jag nog behöva vara lite stelare och fetare för att passa in i gänget. Man vill ju inte vara en lonely ninja...
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 16:14:32
Postat av: JP

*fniss* jo, det förstås. Glöm inte att öva på att låta så där mesigt oxå.

Svar: Det klarar jag redan utan problem!
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 17:26:25
Postat av: JP

Är du säker?

Svar: absolut. "HAAAI! HAAAAI!" hör du?
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 17:50:00
Postat av: JP

Hihihi, ja ja okeeeej.

Svar: sött litet fniss där du. Men kom ihåg att en ninja aldrig fnissar. Tror jag... ;)
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 18:02:37
Postat av: JP

Ber om ursäkt, jag menade förstås: MOAHAHAHAAA!!!

Svar: that's better...
Viktor Den Store

2013-03-05 @ 18:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0