Den fickparkerande tjejen

För några dagar sedan så bevittnade jag ett pyttelitet stycke härlighet som jag anser är värt att nämna även här. Ni vet en sån där liten stund som är så osannolikt turlig att man bara måste gotta sig i det?

Hur som helst så började det med att jag och en kamrat gick och handlade lite basförnödenheter för att min majestätiska buk ska kunna växa till sig. På vägen hem lyckades mitt falköga skåda två tjejer som skulle fickparkera några meter till höger om oss. Jag stannade tvärt för att beskåda spektaklet. Tjejer är verkligen fantastiskt bra på många saker, men att fickparkera verkar absolut inte vara en av dessa. Min kamrat var dock inte alls införstådd med det faktum att vissa tjejer har en tendens att fickparkera urdåligt. Av den anledningen började min vän snabbt klaga ljudligt, i samma sekund som den ena tjejen hoppade ur bilen för att hjälpa chauffören.

- Varför går du så långsamt för?!
- För att två tjejer ska hjälpas åt att fickparkera nu, i världens minsta parkeringsficka dessutom. Det kommer att gå åt helskotta.

Mycket längre än så hann jag inte innan jag avbröts av ett gällt flickoskrik, samt ljudet av metall som skrapar mot metall. Den odugliga chauffören hade givetvis backat rakt in i bilen bakom. Lyckligtvis kom ingen till skada, och det hela kunde istället förbli en ren njutning. Jag skrattade gott, inte bara åt den misslyckade parkeringen, utan även åt den komiska timing som uppstod i och med mitt uttalande. En så simpel och vardaglig sak som en fickparkering kan verkligen förgylla en dag. Backa (inte) lugnt!

Kommentarer
Postat av: JP

Nu tycker jag nog att du är lite diskriminerande, min vän. ALLA flickor fickparkerar inte dåligt. Men nästan ... 😜

Svar: diskriminering is my middle name!
Viktor Den Store

2013-06-27 @ 10:51:53
Postat av: Annelie

Hmmm haller verkligen inte med dar!!! Nar jag tog korkort skrattade min bilskollarare at mig for att jag tyckte att det var sa kul att fickparkera och ville gora det pa varje lektion. Blev fruktansvart besviken att jag inte behovde gora det pa uppkorningen. Jag ar tjej och jakligt bra pa att fickparkera!!! :-))Gillar aven att kora i parkeringshus hahaha

Svar: Du är givetvis undantaget som bekräftar regeln ;)
Viktor Den Store

2013-06-27 @ 21:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0