Den ska tillbaka!

God afton kära medmänniskor. Idag talar jag inte till er som en anonym bloggare ute i bloggosfären. Jag talar inte heller till er som en galning med en övertro på sin egen idé, utan jag talar till er som en medlem i mänskligheten. Som en människa som vill andra människors bästa, och därför hoppas jag att ni kommer lyssna på mitt budskap. Ni kommer inte att ångra er.

Det är dags nu. Alltför länge har samhället täppt till både truten och stjärten på oss som anser att prutten hör hemma i det offentliga rummet. Av någon anledning anses det som någonting äckligt, ociviliserat och dåligt att släppa väder på offentliga platser. Varför ska det vara på detta fis? Eh, förlåt. Jag menar vis. Att prutta är någonting fint. Man delar med sig av sitt eget innersta på ett högst personligt och beundransvärt sätt. Detta borde premieras, inte vara tabubelagt. Att prutta offentligt är det ultimata beviset på både själslig och personlig frihet. Att prutta var man vill borde vara varje människas rätt i en demokrati, men så är inte längre fallet.

Jag vet inte vad ni säger, men jag har i alla fall fått nog. Mina gasattacker ska inte längre få tystas ned av samhällets normer. Mina pruttar ska smattra som maskingevär på de mest offentliga platserna man kan tänka sig. Mina väldoftande stjärtmoln ska förgylla dagen för alla människor, inte bara för mig. Det finns bara ett enda litet problem med allt detta.

Pruttens återtåg till det offentliga rummet kan enbart bli en verklighet om vi alla arbetar aktivt tillsammans. En mans gaser räcker aldrig till för att ändra ett helt västerländskt levnadssätt. Vi måste alla våga ta oss friheten att släppa väder även på allmänna platser, och inte bara i hemmets tysta vrå. Så därför, kära vänner, ber jag er nu att starta revolutionen. Låt inte längre prutten vara någonting dåligt, för i verkligheten är ju sanningen snarare det motsatta. Att prutta är någonting bra som luktar gott, lämnar en härlig smak på tungan och som kan liva upp även de stelaste och tråkigaste situationerna. Det är dags att vi tar tillbaka fisen till det offentliga rummet. Det är trots allt där den hör hemma!

Kommentarer
Postat av: JP

Du är så knepig ibland. Personligen tycker jag inte om att dra i mig luft från någon annans stjärt. Men, smaken är ju bekant som baken ;)
Kram på dig.

Svar: Äsch, du har ju bara inte testat rätt storts luft!
Viktor Den Store

2013-06-06 @ 15:20:24
Postat av: JP

Hhmm, tror inte jag vill testa. Låter inte såå lockande.

Svar: motarbetar du fisens väg tillbaka till det offentliga rummet just nu?!
Viktor Den Store

2013-06-06 @ 15:25:01
Postat av: JP

Absolut inte!! Du gör vad du vill och jag, jag håller mig undan ;)

Svar: När min plan är genomförd kommer du inte kunna gå ut längre om du behåller den där mentaliteten :P
Viktor Den Store

2013-06-06 @ 16:54:31
Postat av: JP

;) bäst jag håller mig hemma då ;)

Svar: fegis! :P
Viktor Den Store

2013-06-06 @ 19:13:19
Postat av: Sofia

Vi har en ljus och väldoftande framtid att möta. Tids nog kommer alla människor att förstå att den enda sanna vägen är att offentliggöra prutten och återta sin rätt att till fullo vara sig själv. KAMPEN HAR BÖRJAT!

Svar: IT'S ON!!!!!
Viktor Den Store

2013-06-06 @ 21:09:33
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0