Mitt och Mullas makalösa mjölktorn

För inte alls länge sedan bloggade jag med stolthet om det, i mitt tycke, fantastiska torn som jag byggt av mjölkkartonger. Dessvärre måste jag meddela att detta torn inte överlevde speciellt länge. Terrorkatten som konstant väcker mig genom att bita mig i underarmarna valde nämligen att göra tornets levnadstid mycket kort. Redan samma natt som tornet stod färdigt vaknade jag nämligen av ett ljud som inte på något sätt kunde misstolkas. Tornet hade rasat, och bredvid satt den lilla tigern och försökte se oskyldig ut.

Jag kände mig bestört, men svalde nederlaget, knöt näven i fickan och bestämde mig för att en dag bygga upp tornet igen. Från grunden, men ännu bättre än senast. Några dagar har passerat sedan dess, och jag kan fortfarande ana en viss skam i kissekattens ögon när jag stirrar på henne. Idag ansåg jag till slut att jag var både fysiskt och mentalt förberedd för att återigen låta ett härligt torn få torna upp sig på mitt köksbord. Med hjälp av mina vänner Mulla Omar och Fredde från Kina så stod snart ett sprillans nytt mjölkkartongstorn färdigt och doftade ruttet. Jag vet inte vad ni tycker, men jag är i alla fall oerhört stolt.

Mulla Omar poserar stolt med mjölktornet. Inspirerade av Dubais mest kända skyskrapa har vi döpt det till Burj al Mjölk.

Kommentarer
Postat av: Mulla Omar

Otroligt vackert!

Svar: Sure is!
Viktor Den Store

2013-04-01 @ 13:46:22
Postat av: Tess

Måste ändå säga att det ser väldigt imponerande ut!

Svar: Det är för att det är väldigt imponerande! :D
Viktor Den Store

2013-04-01 @ 14:43:24
Postat av: Elise

Fint! Om det rivs ner igen kanske man kan fylla paketen med grus eller något liknande tungt så får sig kissekatten en utmaning

Svar: Men då måste jag ju orka gå ut och fylla alla förpackningarna med grus, om jag inte tar kattsand, men den har ju ett bättre syfte...
Viktor Den Store

2013-04-04 @ 07:32:06
URL: http://Furelisen.blogspot.com
Postat av: juliajensen.se

Jag hoppas verkligen inte att du druckit så mycket mjölk sista tiden...??

Svar: Jo, det har jag gjort. Eller ja, det där är väl kanske 2-3 veckors mjölkkonsumtion.
Viktor Den Store

2013-04-08 @ 10:06:38
URL: http://juliajensen.se/
Postat av: JP

Imponerande minsann. Fyll med betong så katten har något att göra en stund. Lansera det som klöstorn till rika Dubaiarabers kräk ... oooops, jag menar katter. Tjäna storkovan. Om nu araber har katt till husdjur. De kanske bara äter dom?!

Svar: Jag tror faktiskt inte araber äter katter, men jag vet inte heller om de har katter som husdjur. Detta kräver efterforskning...
Viktor Den Store

2013-04-09 @ 18:09:55
Postat av: JP

Mm, det är onekligen något att fördjupa sig i. En fråga bara: vadan den stirriga blicken? Jag får lite psykosvibbar här borta.

Svar: En stolt Mulla ser ut så!
Viktor Den Store

2013-04-09 @ 20:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0