Sveriges mest efterlysta man

En gång, för mycket länge sedan, så var jag ung. En ung man med drömmar precis som alla andra. En ung man som faktiskt hade "normal" dygnsrytm. Denna dygnsrytm kunde bland annat märkas på att jag varje sommar med stor eufori följde det idiotiska tv-fenomenet som än idag går under namnet "Sommarlovsmorgon".

Ett återkommande inslag i detta förträffliga idiotprogram var Sommar-HAJK, ett program som över allt annat hyllade den värmländska tjockskalligheten. Detta program var främst känt för att programledaren Bengt Alsterlind var allmänt dålig, och för att det alltid avslutades med att Sven-Ingvars framförde låten Sommar och Sol. Det är i just detta outro som vi kan finna en av sveriges mest kända, men samtidigt okända, män.



Jag talar givetvis om kepstjockisen bakom staketet, som vi kan se 47 sekunder in i klippet. Alla som såg på HAJK under denna tidsperiod känner igen honom. Alla har antingen hatat eller älskat honom. Och alla är helt ovetandes om vem det egentligen är. Kepstjockisen är och förblir ett oändligt mysterium. Men samtidigt så är han, trots att han nog är den mest irriterande och fula människan någonsin, en hjälte.

Hans taktkänsla är helt obefintlig, och detsamma gäller hans modemedvetenhet. Han ser verkligen för gräslig ut i sin monumentalt fula tröja och omåttligt fula keps.. Att han dessutom överdriver sin glädjefyllda dans så gränslöst mycket gör det hela bara ännu värre. Han är verkligen sämst helt enkelt. Varje gång han är i bild så kan man inte undgå att fråga sig två frågor: Vem är han, och vad är hans problem?

Jag har alltid antagit att dessa frågor skulle förbli obesvarade för mig, men så plötsligt fann jag en 63 sidor lång tråd på flashback. Hela tråden var överfull med människor som delade mitt hat mot detta kepsklädda fetto. Precis när hela projektet att få reda på kepstjockisens identitet höll på att rinna ut i sanden så dök ZTV upp och räddade dagen. En tv-sänd intervju med kepstjockisen gav oss svaret på alla frågor.
 
Han heter tydligen Alexander, och verkar inte ha några verkliga problem. Jag antar att kepsen nog bara satt åt lite för hårt. Klart är i alla fall att han på grund av sitt överdrivna dansande bakom ett staket, i ett uselt barnprogram, för evigt kommer vara hatad. Hatad, men även känd som en av Sveriges mest okända kändisar. Han är och förblir kepstjockisen!


Kommentarer
Postat av: JP

Tycker var och ett av de där gräsliga barnen är värda varsin flashbacktråd. :(

Svar: Jag vill främst veta vem som kastade ankan som nästan dödar en av ungarna vid 1:45
Viktor Den Store

2013-03-07 @ 12:55:33
Postat av: JP

Haha, framtida mentalsjukhuspatienter hela högen.

Svar: Ja alla ser ju faktiskt rätt knäppa ut, och då baserar jag det inte bara på 90-talslooken...
Viktor Den Store

2013-03-07 @ 18:58:51
Postat av: JP

Var väl en typ särskola eller något som fick ställa upp. Därför kanske de kände att det var befogat att kasta plaständer på dom ;)

Svar: Kepstjockisen och David Batra-killen bakom staketet gick tydligen i den där dansbandssångarens sons klass. Det kan ha varit en särskola :)
Viktor Den Store

2013-03-07 @ 20:51:21
Postat av: JP

Haha, döör. Tur att de hade kravallstaket oxå, så de inte stormar stället. "David Batra-killen". Så svårt kul!!!

Svar: Han beskrevs så på flashback. Kepstjockisen var Johan Glans! :D
Viktor Den Store

2013-03-07 @ 20:57:12
Postat av: JP

Hahaha!!! =D

2013-03-07 @ 21:02:59
Postat av: Jo.

Roande blogg. Mestadels för jag sällan stött på någon som framstår som så pass pseudointellektuell. Fann din blogg via kommentar på annan blogg. Håller med dig på den punkten att det är svårt att förstå hur det numer verkar vara standard med särskrivning. Snarare att finna sig i att det är så pass accepterat som det faktiskt är. Att det inte verkar ha någon relevans huruvida folk kan stava något mer. Sedan om det beror på att undervisningen numer inte lägger fokus på det, eller om det har att göra med uppfostran - ingen aning. Yttre faktorer, möjligen. Bloggar är ju en del av många unga människors liv. En daglig rutin att läsa igenom, kanske uppdatera sin egen.
Här skall jag vara motsägelsefull, och säga att det i vilket fall som helst är onödigt att kommentera Dessies särskrivning. Jag tror knappast du förväntar dig något mothugg, en kommentar som gör det hela till en värdig match som i sin tur blir givande för dig och bidrar till förståelse samt utveckling.
Dessvärre så kan få stava. Dessvärre besitter få förmågan till att formulera sig på ett vettigt vis. Dessvärre är det knappast genomtänkta texter skapade med någon form av djupare mening. Åtminstone få besitter förmågan att locka åt sig en bredare publik på så vis. Givetvis beklagliga omständigheter.

Hur som helst - ger man sig in i leken, får man leken tåla. Då och då trillar man in på någon av de större bloggarna. Om detta är något som går dig så pass mycket på nerverna, hur vore det om du lät bli helt och hållet att läsa i någons blogg? Ännu mer kommentera. All uppmärksamhet, är bra uppmärksamhet. Och du tar dig till och med tid att kommentera en av de större bloggarna. Du bidrar till att de kan fortsätta. Är det inte så att många får betalt efter antalet sidvisningar? Här får man ju välja då - är det mer värt att se vad som händer, vad som är populärt. Och sedan analysera i varför. Eller nöja sig med den uppfattningen man har av en blogg. Och ej lägga mer tid på att stötta den genom att läsa den och kommentera i ren irritation. Då bidrar du ändå.

(Medveten om att du snarare ifrågasatte varför, och höll din kommentar rumsren. Så kanske är snabb att analysera och döma. Men tycker att bitterheten knappast går att dölja).

Svar: Jag stör mig ju inte så mycket på det att jag som plåster på såren kräver att bloggen ska stängas ned eller förlora alla sina besökare. Angående kommentaren så är det givet att jag inte kommer få något svar av bloggägaren själv, men eftersom jag trots allt riktade mig till en oändligt stor del av den svenska befolkningen så var förhoppningen att åtminstone någon skulle svara. Det mest intressanta var i detta fallet inte att särskrivningen förekom, för det gör den ju på tok för ofta, utan att den var helt ologisk. Jag kan förstå att folk skulle kunna särskriva alla ord, för bakom det finns det logik, men att bara särskriva vissa ord är bara helt knäppt.
Viktor Den Store

2013-03-15 @ 09:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0