Teorier om städarens mystiska ritual

Att gymma under nattetid har sina fördelar. Den mest uppenbara är givetvis att gymmet har klart förre besökare under småtimmarna. Man får ofta chansen att vara där nästan helt ensam, även om det för det mesta finns några vilsna själar som brukar infinna sig vid de minst logiska av tider. Men sedan finns det även lite mer otippade fördelar, fördelar som man faktiskt från början trodde var nackdelar.

En sådan är att gymmet städas under nattetid. Detta låter givetvis mycket ofördelaktigt, men i själva verket är det både spännande och lite småtrevligt. Mannen som städar mitt lokala gym är nämligen en mycket trevlig och intressant individ. Jag tror att han har sina rötter någonstans i Sydamerika, vilket hans brytning vittnar om, men trots detta är han mycket talför. Han hälsar oftast på alla nattgymmare, och några har han uppenbarligen blivit riktigt bra vän med. Han är helt enkelt en mästare på småprat.

Detta är givetvis ganska trevligt att lyssna till samtidigt som gymmet blir skinande rent, efter att det under dagen dränkts i hundratals människors kroppsvätskor. Nu har vi alltså rett ut varför det är trevligt med städning på gymmet, men vad är det då som gör det så spännande?

Jo, denne chilenske (nu gissade jag) städare har nämligen en mycket mystisk ritual för sig nästan varje kväll. Han brukar anlända vid 02:30 ungefär, varpå han direkt går in i städrummet. Där inne kan han senare spendera 20-60 minuter. Till en början tänkte jag att han på något sätt förberedde sin kommande städning, men nu på senare tid har jag börjat tro att det försiggår någonting annat där inne.

Min första tanke var att han kanske tog en kort tupplur eftersom han alltid svarar att han är trött när man frågar hur det står till. För stunden nöjde jag mig med detta smått ologiska svar, men så härom natten uppenbarade sig en ledtråd som fått mig på andra tankar.

Av en slump passerade jag utanför dörren till städrummet, och såvida mitt öra inte drabbats av en förbannelse så kunde jag tydligt höra spanskt tal. En mycket tydlig dialog utspelade sig, något som direkt förde tankarna till att han tittar på spansk TV där inne. Han kan också lyssna på radio, även fast jag finner det mindre troligt. Han brukar nämligen ha med sig en iPhone han lyssnar på, så det finns ingen anledning till varför han skulle lyssna på radio genom högtalare.

Än så länge har jag bara teorier om vad den mystiske chilenaren kan göra i städrummets hemliga vrå, och jag vågar definitivt inte fråga. Då finns risken att man fastnar i ett evighetslångt småprat om allt ifrån trötthet till sydamerikansk politik. Klart är i alla fall att jag måste undersöka detta närmare. Jag återkommer i ämnet när något nytt dyker upp! På återseende.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jätte bra blogg! Kolla gärna in min. ♥

2013-03-15 @ 13:02:49
URL: http://amandakarolinaerika.blogg.se
Postat av: Natacha

Fin blogg! :) Hoppas du har en bra helg!
Kolla gärna in hos mig om du har tid,bloggen e tillfälligt upplåst

2013-03-17 @ 00:01:37
URL: http://atstorning.devote.se
Postat av: JP

Ännu värre vore det väl att bli fast i ett småprat om Sydamerikanska såpoperor, eller?!

Svar: Jo det är nog sant. Det är inte mitt främsta ämne...
Viktor Den Store

2013-04-10 @ 15:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0