Vad hände med barnprogrammen?

När jag var ung var jag helt fanatiskt besatt av barnprogram. Jag kunde sitta klistrad framför Disneyklubben, Cartoon Network, eller egentligen vilket barnprogram som helst, i timme efter timme. Utbudet av briljant tv-underhållning för småttingar var till synes ändlöst. Så är det inte idag.

Dagens barnprogram är genomruttna på alla tänkbara sätt, och lockar mig absolut ingenting. Ni kanske tror att det har att göra med att jag blivit äldre, men så är faktiskt inte fallet. Eller jo, jag har ju blivit äldre, men det är inte min numera hejdlöst höga ålder och mina stela leder som gör att jag ogillar dagens barnprogram. Jag ogillar dem för att alla nya barnprogram är dåliga helt enkelt, för jag finner fortfarande stort nöje i att se mina gamla favoriter.

Dagens barnprogram är en vidrig smet av korkade moralkakor som idiotiskt nog blandats med totalt osunda ideal. Det går en våg med den typen av barnprogram och filmer som visar att man inte är värd någonting alls om man inte är världskänd eller miljonär, vilket är ett minst sagt äckligt, samtidigt som man blandar detta med att lära ut någon typ av smutsig etik och moral. Det finns verkligen hur många såna här program och filmer som helst, typ som Livet enligt Rosa, Hannah Montana, Jonas Brothers, Sonny with a Chance, Shake It Up och Camp Rock.

Det är värdelösa jävla skitprogram gjorda av talanglösa människor som inte längre skapar för att göra någonting unikt som de kan vara stolta över, utan enbart för att tjäna pengar på barns förmåga att vara lättpåverkade. Det är en blandning av dålig musik och onödiga lärdomar som barn verkligen borde få från annat håll. Inte från ett barnprogram som samtidigt förespråkar ett idiotisk ideal som enbart påverkar barnen negativt.

Vad hände med klassiska tecknade program som Kalle Anka, Musse Pigg, Turtles, Darkwing Duck och Duck Tales, tv-program som bjöd på spänning för alla åldrar istället för idiotiska livsläxor och orimliga kravbilder på hur livet ska vara? Jag saknar den tid då barnprogrammen skapades för att vara underhållande och roliga. Dagens barnprogram är en endaste stor hög med genomsur dynga som skadar barns verklighetsuppfattning mer än någonting annat. När började allt gå så snett?

 
Duck Tales, en typ av barnprogram som inte skapas längre. Istället har det ersatts av avföring i sin äckligaste form. Vila i frid, kompis...

Kommentarer
Postat av: Therese Hammer

Amen!

Svar: AMEN BROTHA!
Viktor Den Store

2013-03-29 @ 12:24:46
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Elise

Indeed. Pk-inställningen har tagit över våra liv (och barnprogrammen). tacka vet jag det här; http://m.youtube.com/watch?v=1mfKz_4CxQA

Svar: Tycker det borde bli grundlagsändring för att få stopp på nya dåliga barnprogram!
Viktor Den Store

2013-03-29 @ 16:42:08
URL: http://Furelisen.blogspot.com
Postat av: Elise

Precis. Satsar du på statsministerposten eller så lovar jag att rösta på det

Svar: Jag vet dock inte hur många som vill se mig på statsministerposten :P
Viktor Den Store

2013-03-30 @ 09:23:09
URL: http://Furelisen.blogspot.com
Postat av: Tess

Ååååh vad jag saknar barnprogrammen då man själv var liten. Tror alla som är födda på tidigt 90-tal håller med om att man faktiskt SPYR i munnen när man ser vad som kallas "barnprogram" nu för tiden. Vart fan gick det fel????? Vart tog de roliga gamla klassikerna vägen? :( äe tacka gudarna för att man inte behövde växa upp i denna tid

Svar: Man blir ju ärligt orolig att den dåliga kvalitén på dagens barnprogram ska påverka barnen negativt...
Viktor Den Store

2013-03-30 @ 09:30:05
Postat av: Martin N

Äsch imorse gick ju Bananer i Pyjamas :)

Svar: Det fanns bottennapp även på den tiden, så bananer i pyjamas är knappast någonting positivt.
Viktor Den Store

2013-04-01 @ 02:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0