Peter riktnummers nya låt



Av någon anledning jag inte kan förstå så har det under de senaste åren gått en trend bland alla bloggare att man ska göra riktigt dålig musik. Kanske är det för att ytterligare köra sitt redan slaktade varumärke i botten, eller så handlar det om att till varje pris uppnå någon typ av kändisskap. Oftast tror jag dock att det handlar om både och, eftersom dessa två saker visat sig gå hand i hand.

Den senaste bloggaren att släppa en låt är Peter08. Peter08 är känd för att göra allt för att bli känd, utan att för den sakens skull någonsin bli mer känd än hysteriskt okänd. Han är tydligen bror till bloggerskan, tillika C-kändisen, Kissie, och det är väl ungefär så nära kändisskap han kommer. Men detta har alltså inte stoppat honom från att ta steget in i musikindustrins avfallshink, där han med låten vid namn Erektion hör hemma. Låt oss ta en titt på denna hemska skapelse, och som vanligt är det enklast om vi börjar från början.

Videon börjar med att Peter08 står med solglasögon i ett väldigt mörkt rum. Det är så mörkt att där inte kan ha varit tänt på länge. Allt är ljussatt med något blått blä-ljus som jag antar ska se coolt ut, men som faktiskt bara ser just blått ut. Efter att vi har fått njuta av ett skitdåligt beat som ackompanjerats av autotunade stön från Peter så drar låten igång på riktigt. Peter08 börjar med någonting som jag antar ska liknas vid sång, men som är så autotunat att det inte ens kan beskrivas i ord, och ändå låter det falskt och hemskt.

Man blir lite rädd av hur fruktansvärt dåligt allting börjar, men det är ingenting mot den rädsla man upplever när plötsligt en inte alltför attraktiv kvinna chock-dyker upp i bild, ståendes halvnaken i någon mystisk stretchposition. Den underklädesbeklädda kvinnan fortsätter sin mystiska stretching medan Peter08 nu har förflyttat sig till den skinnfåtölj som karaktären Morpheus vilar sin stjärt emot i den första Matrix-filmen. Två lättklädda kvinnor till har lurats att delta i videon, men dessa är det svårt att lägga fokus på när Peter08 nu befinner sig i dagsljus. Istället slås vi av att hans hudfärg ser helt absurd ut. Nyansen han på konstgjord väg har lyckats uppnå påminner om en blandning mellan ärtsoppa och melass, vilket ser onaturligt och bara väldigt knäppt ut.

Resten av videon består egentligen bara av snabba klipp på de halvnakna low class-tjejerna, Peter08 i mörkerrummet eller Peter08 som sitter och mimar dåligt, antingen på en päls eller i den ovan nämnda skinnfåtöljen. Ett imponerande osexigt kuddkrig har även letat sig in i videon, till ingen som helst nytta.

Texten i denna låt handlar, precis som titeln redan avslöjat, om Peter08:s erigerade manliga könsorgan. Det är fantasilöst, löjligt, dåligt, fjantigt, dåligt, löjligt, fjantigt, fantasilöst, dåligt, uselt och riktigt jävla imponerande värdelöst. Jag misstänker att det tog kortare tid att skriva texten än vad själva låten är lång. I tre minuter och tjugofem sekunder tvingas vi stå ut med denna genomvidriga skapelse som på inget sätt ens bör liknas vid musik. Låten är genomgående hemsk, och ett lågvattenmärke både vad gäller text och musik. Videon fyller i uselhetens konturer på ett mycket funktionellt sätt, vilket gör att hela produktionen stinker avföring som inget annat. Att det faktiskt är professionella människor som hjälpt till att skapa detta är faktiskt helt jävla oförklarligt och omöjligt att begripa.

Hur mycket Peter08 än längtar efter att uppnå någon typ av kändisskap så betvivlar jag starkt att han någonsin kommer att lyckas. Med Erektion tar han visserligen steget närmare att bli känd som världens absolut sämsta artist genom alla tider, men detta kommer nog snart falla i glömska. Erektion är på alla sätt en tråkig och dålig skapelse som vi alla, inklusive Peter08, hade klarat oss bättre utan. Det enda som ens är det minsta underhållande skulle väl vara det ironiska faktum att det är helt omöjligt att upprätthålla en erektion samtidigt som man lyssnar på denna bedrövligt dåliga låt. Och då, mina damer och herrar... Då finns det inte mycket som är positivt. Skäms Peter08. Skäms!

Kommentarer
Postat av: PK-LIGAN

OCH VAD FAAN MENAR DU MED LOW CLASS-TJEJER? JÄVLA MANSGRIS!!!11

Svar: Du é sköj du.
Viktor Den Store

2013-05-13 @ 04:59:28
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se/
Postat av: JP

Jag tackar återigen ödmjukast för att du livar upp min vardag. Jag klarade inte att se hela videon, av uppenbara orsaker, så jag tackar även för denna recension. På detta vis behöver jag ju inte lida i onödan.
Massa kramar.

2013-05-13 @ 07:59:52
Postat av: Tess

Hahahhaha aldrig skrattat så mkt som när jag läst detta inlägg! Helt spot on! Och seriöst, vad fan har killen gjort med sitt ansikte? Ser ut som han doppat det i bajs. Fy helvete vilken usel låt

Svar: Trevligt att kunna underhålla :)
Viktor Den Store

2013-05-13 @ 09:15:34
Postat av: ..

Jag vill verkligen höra din åsikt om den sjuka nya hip hop som kommit tex riff raff eller kreayshawn.

Svar: Har nog inte hört någon av dessa, men är det hiphop kan jag garantera dig att jag hatar det.
Viktor Den Store

2013-05-13 @ 15:25:03
Postat av: Amanda

Bara jag som tycker att den vänstra kvinnan ser höggravid ut på videons stillbild ovan?

Svar: Antingen det, eller så är hon en hejare på att svanka...
Viktor Den Store

2013-05-13 @ 21:15:58
Postat av: Mulla Omar

Vad lyssnade jag nyss på? Detta är till och med bättre: http://www.youtube.com/watch?v=CAj31yfgIwc

Svar: Det där är ju den bästa låten någonsin. Kanske till och med det bästa ljudet någonsin.
Viktor Den Store

2013-05-13 @ 22:41:41
Postat av: Mulla Omar

Blir nog bättre att göra så här

2013-05-13 @ 22:42:06
URL: http://www.youtube.com/watch?v=CAj31yfgIwc
Postat av: Annelie

Jag vill inte ens titta pa den. Tack det rackte med vad du skrev!!!

2013-05-14 @ 22:01:02
Postat av: JP

Hur fan hittar du sånt där, Mulla? Liksom, man kan väl inte bara trilla över en sån där video??! Vad sökte du på från början? ;)

Svar: Mulla hittar alltid det sjukaste man kan tänka sig. Jag misstänker starkt att hans reddit-beroende ligger bakom detta!
Viktor Den Store

2013-05-15 @ 11:22:09
Postat av: Mulla Omar

Jag kan hitta det mesta, men denna video fick jag via Reddit. Måste sluta hänga där....

2013-05-15 @ 23:40:23
Postat av: ..

Det är typ clowner som rappar, riff raff iaf. Du kommer hata det men samtidigt skratta.

Svar: Clowner som rappar? Det låter som en mardröm!
Viktor Den Store

2013-05-16 @ 06:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0