Världens kanske sämsta sångerska?



Min eminente bloggläsare tillika stora kärlek här i livet, Sofia, skickade för några dagar sedan världens absolut sämsta gåva till mig. Det var videon ovan, där en underbart charmig dam vid namn Monica Augustsson sjunger som ingen någonsin har sjungit förr. Först blev jag lite glad av denna otippade present, men faktum är att den på senare tid har drivit mig till vansinne.

Monica är vedervärdigt dålig, på ett helt ofattbart sätt. Hon lyckas trots helt fantastisk sångteknik vara Sveriges kanske sämsta sångerska genom alla tider. Hennes röst är gällare och gnälligare än en trasig dörrklocka, och de superljusa tonerna avlöser varandra. Hennes stämma är så ljus att den måste ligga i närheten av vad det mänskliga örat ens är kapabelt till att uppfatta, och påminner om en döv människa som försöker vissla. Trots detta är hennes teknik helt magnifik. En perfekt del i någonting som annars är så operfekt som det kan bli.

Till en början är Monica en härligt frisk fläkt i den annars så gråa och tråkiga vardagen, men snart blir allting till en mardröm. Den gränslösa gällheten går från att vara charmig till att bli direkt motbjudande, och hennes så härliga vibrato blir snart en börda för tung för en man av min kaliber att bära. När man inser att nästan varje ton hon tar avslutas med ett exakt likadant vibrato börjar man så sakteliga drivas till vansinne.

Snart står man inte ut. Man vill bara därifrån och glömma allt, men tyvärr går inte det. Monicas gälla stämma fastnar nämligen på hjärnan värre än silvertejp med superlim på. När man väl har hört den finns den ständigt där, som en muterad tinnitusattack som aldrig upphör. Mina öron är för evigt förstörda...


Kommentarer
Postat av: Annelie

F... du lurade mig att lyssna!! Det ar det ruggigaste jag har hort i hela mitt liv. Sofia maste vara stortkar i dig hahaha

Svar: Härliga Monica har sjungit hur många låtar som helst. Prova att lyssna på alla! :)
Viktor Den Store

2013-05-25 @ 17:14:36
Postat av: Annelie

Nej tack!!!

2013-05-26 @ 07:00:58
Postat av: Amanda

Fruktansvärd sånginsats kombinerat med den stökigaste hylla jag någonsin sett! :S

Svar: Åh jösses, jag trodde först du menade hennes byst. Kände mig så lättat när jag insåg att så inte var fallet!
Viktor Den Store

2013-05-26 @ 15:53:42
Postat av: JP

I feel sick ...

Svar: Men lite söt var hon väl ändå?
Viktor Den Store

2013-05-29 @ 12:46:14
Postat av: JP

Eehh ... Nej, inte ens lite.

Svar: Fy så taskig du är :P
Viktor Den Store

2013-05-29 @ 14:36:27
Postat av: JP

Mm, taskig är mitt middlename ;)

Svar: Och jag som trodde att ditt mellannamn började på W :D
Viktor Den Store

2013-05-29 @ 15:11:01
Postat av: JP

:) detektiv-Mulla som skvallrat?

Svar: Nej, din mailadress :P
Viktor Den Store

2013-05-29 @ 15:14:07
Postat av: JP

Haha, jo just det ...

2013-05-29 @ 15:34:57
Postat av: Jack

Så dålig var hon inte! Hon har en speciell röst bara men hon var inte dålig..

Svar: Jag håller inte riktigt med dig...
Viktor Den Store

2013-05-31 @ 06:29:37
Postat av: Anonym

hahhhhhhhhhhhaah

2013-05-31 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0