Alien Invasion!

Snart kommer de. Aliens från alla håll kommer att fullkomligen spruta in i jordens atmosfär för att göra livet surt för oss jordbor. Deras mål är att snabbt sätta upp en bas någonstans i Jämtlands skogar för att där börja infiltrera mänskligheten, söka efter svagheter, och sedan på värsta tänkbara sätt utrota oss människor. Den första fasen kan redan ha börjat, då ingen vet hur aliens ser ut. De kan se ut som en hund, en katt eller gud förbjude, som mig!

När de lyckats planlägga våra liv in i minsta detalj, en process vars tidsomfång ingen kan svara på, kommer deras riktiga plan att sättas i verket. De kommer att kalla på sina goda vänner Cyborgsen och tillsammans kommer de att göra allt för att utrota oss människor. Varför tänker ni kanske nu, varför vill de utrota oss?

Det är en mycket berättigad fråga. Har de, precis som vi är på väg att göra, förstört sin planet och behöver en ny bostadsplats, eller behöver de kanske en planet att rasta sina husdjur på? Båda alternativen är helt klart möjliga, men tack vare min insidekontakt på cyborgsidan kan jag meddela att så inte är fallet. All planering, och hela attacken, har endast ett mål: Stenar. Aliens och Cyborgsen vill åt våra stenar och berg.

Enligt min insidekontakt så är det nämligen så att jordens stenarter fungerar oerhört bra som drivmedel för de rymdkapslar som utomjordingarna färdas i. Deras egna stenar är knappast av samma kaliber, och eftersom Aliens eller Cyborgs aldrig köpslår med folk ifrån andra solsystem är de tvungna att döda oss för att komma åt stenarna, som vi jordbord inte tänker ge upp frivillig.

Hur kan vi då skydda oss? Min insidekontakt har gett mig deras enda riktiga svaget, men jag har ändå, tack vare en enormt stor griffeltavla, lyckats kalkylera fram ytterligare ett sätt att stoppa invasionen på. Antingen så lyssnar vi på min kontakt och klär oss helt i rött och grönt, vilket är de enda två färgerna som utomjordingarna och cyborgsen inte tål. De dör direkt så fort de ser någonting rött eller grönt (vilket gör att hela idén egentligen faller samman eftersom de landat i en skog, men nevermind).

Det andra alternativet är att vi skickar iväg Amandavardet och Desirée Nilsson mitt in i alien och cyborgsamlingen. Där kan de med hjälp av sina extremt fula ansikten, störande läten och otroligt låga intelligens driva invasionens samtliga deltagare till vansinne. De kommer till slut bli så vansinniga att de väljer att avbryta sin invasion, vilket innebär att jorden är räddad.

Så vad säger ni, vilket alternativ ska vi välja? Det gäller att handla fort, eftersom invasionens första del redan kan ha börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0